Tegoroczny plebiscyt International Engine of the Year został rozstrzygnięty, wyróżnione jednostki napędowe „odznaczone”, zaś marketingowe działy kilku światowych marek zasilone ciekawą informacją oraz powodem do dumy. Wrażenia? No cóż, świat w dalszym ciągu podąża ścieżką ekologii i
Dwukrotne przeżycie identycznej sytuacji może być stosunkowo dziwne, niezrozumiałe, a w skrajnych przypadkach nawet i odrobinę przerażające, jednak posługując się kultową już kwestią jednego z polskich seriali: „Są na świecie rzeczy, które się nawet fizjologom nie śniły”.
O niesłabnącym popycie na samochody Volkswagena nikogo raczej przekonywać nie trzeba, dlatego stosunkowo mało zaskakującą informacją jest kolejny jubileusz niemieckiego producenta z Wolfsburga – i to podwójny! Koncern afiszujący się dosyć prostym hasłem „Das Auto” wyprodukował już
Z sentymentem patrzę na stare, legendarne już Garbusy zaprojektowane jeszcze przez słynnego Ferdynanda Porsche, na malutkie Mini Coopery, takie jakim jeździł Jaś Fasola, czy na podobnej (nie-)wielkości Fiaciki 500, które zmotoryzowały całą Europę i były protoplastami późniejszego
Znamy już polskie ceny całej gamy Volkswagena Golfa siódmej generacji, bowiem polska „centrala” niemieckiego koncernu ujawniła ile przyjdzie nam zapłacić za usportowiony wariant GTI oraz najszybszego Golfa z silnikiem wysokoprężnym w historii – model GTD. Zacznijmy od
To nie powinno się wydarzyć, jednak inżynierowie Volkswagena podjęli ryzyko i świadomie zaoferowali szerokiej publiczności nad Jeziorem Wörthersee tak odważną (żeby nie powiedzieć wręcz ostentacyjną) koncepcję samochodu. Pytanie nadrzędne brzmi: „Czy budowa totalnie irracjonalnego pojazdu typu „one-off”
W miniony weekend na czeskim torze Automotodrom Brno rozegrano trzecią już rundę idącej pełną parą serii Volkswagen Castrol Cup i przyznać należy, że emocji nie brakowało. Prowadzący do tej pory Mateusz Lisowski bez wątpienia nie zaliczy majowych
Debiut hybrydowego Volkswagena Jetty na polskim rynku był pewnego rodzaju zaskoczeniem – w końcu samochód dysponujący benzynowym motorem TSI o mocy 150 KM i jednostką elektryczną generującą dodatkowe 27 KM oraz cieszący się dużym popytem w Stanach
Nie powiem – Volkswagen (wbrew powszechnej opinii „samochodu dla emeryta” tudzież nudnego jak wykład z fizyki środka transportu) potrafi być zaskakujący, ładny, ciekawy, a nawet wzbudzający iskierkę gorącego pożądania. Wiem – brzmi to nieprawdopodobnie, dziwnie i większość
Nie możecie znieść zachowawczego i trochę mało odważnego designu siódmej generacji Volkswagena Golfa, a przy tym nie stać Was na blisko 220-konny wariant GTI? Niemiecki producent ma rozwiązanie idealne, które (przynajmniej w części) spełni Wasze wyobrażenia o
W miniony weekend (26 – 28 kwietnia) na liczącym prawie 6 kilometrów długości torze Slovakia Ring pod Bratysławą rozegrano drugą rundę „niemieckiego” pucharu Volkswagen Castrol Cup i trzeba przyznać, że Mateusz Lisowski stanął na wysokości zadania. Młody
Eleganckie, bezpieczne, funkcjonalne i niedrogie auto. Czy taki ideał, marzenie kierowcy w ogóle istnieje? Czy jest w stanie dodatkowo zaoferować ekonomiczną i bezawaryjną eksploatację a przy odsprzedaży sensowną cenę i zadowolenie kolejnego właściciela? Jak wszyscy wiemy idealne
Drugi tydzień kwietnia 2013 roku może się okazać dla niemieckiego Volkswagena kolejną, niezwykle istotną datą w całej jego historii. Powód takiego stanu rzeczy jest iście prozaiczny (choć samo wydarzenie bardzo doniosłe) – z linii montażowej fabryki we
Co prawda nie wszyscy uczestnicy portugalskiego rajdu mogli śmiało wypowiedzieć tytułową kwestię, jednak emocji nie brakowało. Nas – wiernych kibiców stopniowo powracającego do pełni sił Roberta Kubicy – interesował oczywiście debiut Polaka na szutrowym podłożu i jak
Sukces w motorsporcie to określenie bardzo szerokie – można przecież zyskać sławę niebywałym talentem i ciężką pracą, choć skandale oraz poważnie brzmiące afery są ostatnio także w modzie. Odkładając jednak te górnolotnie sformułowane dywagacje jedna kwestia należy