International Engine of the Year 2013 rozstrzygnięte …

Wyniki plebiscytu International Engine of the Year 2013

Tegoroczny plebiscyt International Engine of the Year został rozstrzygnięty, wyróżnione jednostki napędowe „odznaczone”, zaś marketingowe działy kilku światowych marek zasilone ciekawą informacją oraz powodem do dumy. Wrażenia? No cóż, świat w dalszym ciągu podąża ścieżką ekologii i przynajmniej w najbliższym czasie nie ma wyraźnych symptomów, by taki stan rzeczy uległ jakiejkolwiek zmianie, ale co będziemy pisać – przeanalizujcie sami zwycięzców poszczególnych kategorii …

SILNIK ROKU 2013: trzycylindrowa, 1-litrowa jednostka Ecoboost od Forda;

NOWY SILNIK ROKU 2013: 1.4-litrowy silnik TSI Volkswagena z funkcją odłączania dwóch cylindrów;

ZIELONY SILNIK ROKU 2013: dwucylindrowy motor Fiata o pojemności 0.9 z możliwością zasilania gazem CNG;

SILNIK O NAJWIĘKSZEJ WYDAJNOŚCI 2013: 6.3-litrowe V12 od Ferrari;

SILNIK 1-LITROWY LUB MNIEJSZY: ponownie trzycylindrowa jednostka Ecoboost od Forda;

SILNIK OD 1- DO 1.4-LITRA: silnik Volkswagena 1.4 TSI Twincharger;

SILNIK OD 1.4- DO 1.8-LITRA: benzynowy, turbodoładowany silnik 1.6 produkcji BMW-PSA;

SILNIK OD 1.8- DO 2-LITRÓW: czterocylindrowa, podwójnie doładowana i benzynowa jednostka BMW o pojemności 2-litrów;

SILNIK OD 2- DO 2.5-LITRA: 2.5-litrowy silnik benzynowy od Audi montowany m.in. w modelu TT RS;

SILNIK OD 2.5- DO 3-LITRÓW: 2.7-litrowa jednostka od Porsche montowana w Caymanie oraz Boxsterze;

SILNIK OD 3- DO 4-LITRÓW: 3.8-litrowy silnik V8 produkcji McLarena;

SILNIK POWYŻEJ 4-LITRÓW: ponownie 6.3-litrowe V12 od Ferrari.

Leave A Comment