Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD – TEST DŁUGODYSTANSOWY cz 2/3

Honda-CR-V-16-i-DTEC-4WD-2016-35

Piekielna wyprawa

Ruszamy w trasę Hondą CR-V z silnikiem wysokoprężnym 1.6 i-DTEC. W poprzedniej części nie zdradziliśmy jeszcze gdzie jedziemy, ale obiecaliśmy, że zrobimy teraz. Wybór padł na Hel, bo czy może być bardziej mordercza wyprawa niż wyprawa do piekła? I to w sezonie…

Wszystko rozplanowaliśmy idealnie. Ruszamy z Warszawy z Ursynowa o 5:50, następnie zgarniamy dwie kolejne osoby z Targówka i z Centrum. Planowany czas wyjazdu poza granicę Warszawy 6:40. Niestety, jak to przy takich wyjazdach bywa, cała wyprawa przesunęła się o ponad 2 h i zamiast o 6:40, ruszyliśmy prawie o 9… W ten też sposób zamiast jechać planowaną bezpłatną drogą 7 (tak zwana siódemka) postanowiliśmy ruszyć autostradami. Odcinek z Torunia do Gdańska (tylko ten jest płatny, Warszawa – Toruń póki co jeszcze za darmo) nie kosztuje aż dużo (29,90), a ruch jak się okazało wcale nie był spory.

Będąc jeszcze w Warszawie zauważyliśmy dwa małe problemy z Hondą CR-V. Po pierwsze, rączka do bagażnika jest umiejscowiona bardzo nisko, przez co trzeba się mocno schylić żeby go otworzyć. W naszym egzemplarzu klapa była otwierana elektrycznie również za pomocą przycisku w środku lub z pilota. Druga sprawa to pozycja za kierownicą. W CR-V siedzi się wysoko, przez co widoczność do przodu mamy genialną. Niestety, sprawia to problemy przy sygnalizacjach świetlnych, kiedy akurat trafi nam się pierwsze miejsce, tak zwane pole position. Trzeba pamiętać, aby zachować duży odstęp, w przeciwnym razie nie będziemy widzieć świateł nad nami.

Pierwsze dwie godziny jazdy spędziliśmy kręcąc się po Warszawie w dość małym ruchu. Średnie spalanie z tego odcinka (łącznie niemal 50 km) wyniosło 11 litrów. Z jednej strony wydaje się to dużo, choć z drugiej to spory SUV pędzony na wszystkie koła, a do tego załadowany pod sam dach i z 3 osobami na pokładzie. W takim razie wynik można uznać za „w normie”. To co nam przypadło do gustu to system start stop, który aktywuje się kiedy my tego chcemy i nie chodzi nam o wyłączanie go za pomocą przycisku na desce rozdzielczej. System działa dopiero kiedy mocniej wciśniemy pedał gazu – jeśli trzymamy auto delikatnie, samochód nam nie zgaśnie. Świetne rozwiązanie. Dodatkowo zauważyliśmy, że producent zadbał nawet o komfort naszych kolan: okolice deski rozdzielczej gdzie najczęściej ta część ciała obija się o nią została obita miękką skórą. Miło!

Po wyjechaniu z Warszawy udaliśmy się na autostradę która poprowadzi nas wprost do Gdyni, a stamtąd już rzut beretem do upragnionego Helu. Całą trasą szybkiego ruchu jechaliśmy z prędkościami 140-150 km/h, a nasze spalanie z tego odcinka wyniosło 9,7 litra. Dość dużo. I to mimo 9-cio biegowej skrzyni biegów oraz odłączanego napędu (przy wyższych prędkościach pędzona jest tylko przednia oś).

Po kilku godzinach i dwóch postojach kawowych dotarliśmy do upragnionego Helu, o dziwo, bez nawet najmniejszych korków. A przecież dziś jest początek weekendu. Dziwne. Kolejny powód do zdumienia do pogoda – piękne słońce i ponad 30 stopni! Takie warunki nad naszym pięknym morzem to jak wygrać w totolotka. Jutro ruszam dalej!

Pierwsza część testu Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD JEST TUTAJ

Trzecia część testu Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD JEST TUTAJ

DANE TECHNICZNE Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD – TEST DŁUGODYSTANSOWY cz 2/3
Silnik / Pojemność turbodiesel / 1597 cm3
Układ / Liczba zaworów R4 /16
Moc maksymalna 160 KM / 4000 obr/min
Moment obrotowy 350 Nm / 2000 obr/min
Zawieszenie przód kolumny MacPhersona
Zawieszenie tył wielowahaczowe
Napęd 4x4
Skrzynia biegów automatyczna dwusprzęgłowa, 9 biegów
Prędkość maksymalna 197 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,4 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/mieszany) trasa szybkiego ruchu (autostrady z licznikową prędkościa 140-150 km/h) - 9,7 l/100 km
Długość / Szerokość / Wysokość 4605 / 1820 / 1675 mm
Rozstaw osi 2630 mm
Masa własna / Dopuszczalna 1658- 1724 / 2200 kg
Bagażnik w standardzie 589 l
Bagażnik po złożeniu siedzeń 1146 l (do lini dachu 1627)
Pojemność zbiornika paliwa 58 l
EKSPLOATACJA I CENA
Gwarancja mechaniczna 3 lata lub 100 tys. km
Przeglądy według wskazań komputera
Cena wersji podstawowej 99 900 zł (2.0 i-VTEC MT 155 KM, S)
Cena wersji testowanej 160 000 zł (Executive)

Wszelkie prawa do publikacji bez zgody redakcji zastrzeżone!

1 Comments

Leave A Comment