Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD – TEST DŁUGODYSTANSOWY cz 1/3

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD

Ruszamy na...

Jak co roku postanowiliśmy wybrać się na test długodystansowy kombi klasy średniej. Od początku jednak wszystko szło nie po naszej myśli…

Jak zawsze tego typu podróż rozpoczynamy od wyboru samochodu. Był już Seat Leon kombi, było Renault Megane kombi, była również Dacia Logan kombi. Zatem przedstawicieli z Hiszpanii, Francji i Rumunii mamy już z głowy. Teraz postawiliśmy na Japonię i ich jeden z bardziej znanych samochodów: Hondę Civic kombi czyli Tourer. Niestety, podczas zapisywania auta nieco się pomyliliśmy i zamiast Civica zapisaliśmy CR-V. Cóż, jako, że zorientowaliśmy się o tym tydzień przed planowanym początkiem trasy, nie było już odwrotu – jedziemy crossoverem!

Wybór samochodu to jednak pestka przy wyborze trasy. Całą zachodnią Europę, praktycznie poza Portugalią mamy już zaliczoną. Niemal całą południowa Europa również jest już odhaczona. Pozostał wschód i północ. Cóż, nie ukrywamy że wschód nas nieco niepokoi, a jazda w lecie na północ trochę się mija z celem – wolimy jednak skorzystać z resztek słońca. Po długiej burzy mózgów doszliśmy do wniosku: jedziemy do…

Nie powiemy gdzie, o tym będzie w następnej części. Dziś skupimy się chwilę na samochodzie. Samochodzie, który lada moment ustąpi miejsca nowej generacji: Hondzie CR-V. Duży japoński SUV wydaje się idealnym pojazdem na dalekie wycieczki: pakowny, wygodny i oszczędny. To ostatnie to wynik wybranego przez nas silnika: 1.6 i-DTEC. Jest to nowa wysokoprężna jednostka o mocy 160 KM i 350 Nm. Testowany egzemplarz wyposażony był również w napęd na cztery kola i nową 9-cio biegową skrzynię biegów. Producent deklaruje spalanie w mieście na poziomie 6 litrów na każde sto kilometrów, a na trasie 4,9. Bardzo optymistycznie, mamy nadzieję że prawdziwe!

Testowany egzemplarz to najbogatsza wersja, jaka jest dostępna. Patrząc na wnętrze w jasnych skórach, dwukolorową kierownicę i wyposażenie można by wręcz rzec, że jest to odmiana ekskluzywna (wersja wyposażenia executive). Na pokładzie jest wszystko, co potrzeba: bluetooth, nawigacja, dwustrefowa klimatyzacja, podgrzewane fotele, kamera cofania, czujniki parkowania, złącza USB czy HDMI, panoramiczny dach czy system bezkluczykowy. Nie dziwne, że tak wyposażony egzemplarz kosztuje 160 700 zł…

Ogromną zaletą Hondy CR-V jest jej przepastne wnętrze. Poważnie, cztery dorosłe osoby podróżują w środku z ogromną swobodą, tak samo jak ich bagaże. Kufer ma pojemność 589 litrów do linii okien i aż 1627 do linii dachu z rozłożonymi siedzeniami z tyu, czyli spokojnie rozbilibyśmy tam mały namiot. Tylna kanapa kładzie się na płask, przez co możemy łatwo zwiększyć pojemność i przewieźć jakąś lodówkę. Szybkie pakowanie i ruszamy w trasę!

Druga część testu Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD JEST TUTAJ

Trzecia część testu Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD JEST TUTAJ

DANE TECHNICZNE Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD – TEST DŁUGODYSTANSOWY cz 1/3
Silnik / Pojemność turbodiesel / 1597 cm3
Układ / Liczba zaworów R4 /16
Moc maksymalna 160 KM / 4000 obr/min
Moment obrotowy 350 Nm / 2000 obr/min
Zawieszenie przód kolumny MacPhersona
Zawieszenie tył wielowahaczowe
Napęd 4x4
Skrzynia biegów automatyczna dwusprzęgłowa, 9 biegów
Prędkość maksymalna 197 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,4 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/mieszany) miasto 11 l
Długość / Szerokość / Wysokość 4605 / 1820 / 1675 mm
Rozstaw osi 2630 mm
Masa własna / Dopuszczalna 1658- 1724 / 2200 kg
Bagażnik w standardzie 589 l
Bagażnik po złożeniu siedzeń 1146 l (do lini dachu 1627)
Pojemność zbiornika paliwa 58 l
EKSPLOATACJA I CENA
Gwarancja mechaniczna 3 lata lub 100 tys. km
Przeglądy według wskazań komputera
Cena wersji podstawowej 99 900 zł (2.0 i-VTEC MT 155 KM, S)
Cena wersji testowanej 160 000 zł (Executive)

Wszelkie prawa do publikacji bez zgody redakcji zastrzeżone!

Leave A Comment