Jak co roku postanowiliśmy wybrać się na test długodystansowy kombi klasy średniej. Od początku jednak wszystko szło nie po naszej myśli…
Jak zawsze tego typu podróż rozpoczynamy od wyboru samochodu. Był już Seat Leon kombi, było Renault Megane kombi, była również Dacia Logan kombi. Zatem przedstawicieli z Hiszpanii, Francji i Rumunii mamy już z głowy. Teraz postawiliśmy na Japonię i ich jeden z bardziej znanych samochodów: Hondę Civic kombi czyli Tourer. Niestety, podczas zapisywania auta nieco się pomyliliśmy i zamiast Civica zapisaliśmy CR-V. Cóż, jako, że zorientowaliśmy się o tym tydzień przed planowanym początkiem trasy, nie było już odwrotu – jedziemy crossoverem!
Wybór samochodu to jednak pestka przy wyborze trasy. Całą zachodnią Europę, praktycznie poza Portugalią mamy już zaliczoną. Niemal całą południowa Europa również jest już odhaczona. Pozostał wschód i północ. Cóż, nie ukrywamy że wschód nas nieco niepokoi, a jazda w lecie na północ trochę się mija z celem – wolimy jednak skorzystać z resztek słońca. Po długiej burzy mózgów doszliśmy do wniosku: jedziemy do…
Nie powiemy gdzie, o tym będzie w następnej części. Dziś skupimy się chwilę na samochodzie. Samochodzie, który lada moment ustąpi miejsca nowej generacji: Hondzie CR-V. Duży japoński SUV wydaje się idealnym pojazdem na dalekie wycieczki: pakowny, wygodny i oszczędny. To ostatnie to wynik wybranego przez nas silnika: 1.6 i-DTEC. Jest to nowa wysokoprężna jednostka o mocy 160 KM i 350 Nm. Testowany egzemplarz wyposażony był również w napęd na cztery kola i nową 9-cio biegową skrzynię biegów. Producent deklaruje spalanie w mieście na poziomie 6 litrów na każde sto kilometrów, a na trasie 4,9. Bardzo optymistycznie, mamy nadzieję że prawdziwe!
Testowany egzemplarz to najbogatsza wersja, jaka jest dostępna. Patrząc na wnętrze w jasnych skórach, dwukolorową kierownicę i wyposażenie można by wręcz rzec, że jest to odmiana ekskluzywna (wersja wyposażenia executive). Na pokładzie jest wszystko, co potrzeba: bluetooth, nawigacja, dwustrefowa klimatyzacja, podgrzewane fotele, kamera cofania, czujniki parkowania, złącza USB czy HDMI, panoramiczny dach czy system bezkluczykowy. Nie dziwne, że tak wyposażony egzemplarz kosztuje 160 700 zł…
Ogromną zaletą Hondy CR-V jest jej przepastne wnętrze. Poważnie, cztery dorosłe osoby podróżują w środku z ogromną swobodą, tak samo jak ich bagaże. Kufer ma pojemność 589 litrów do linii okien i aż 1627 do linii dachu z rozłożonymi siedzeniami z tyu, czyli spokojnie rozbilibyśmy tam mały namiot. Tylna kanapa kładzie się na płask, przez co możemy łatwo zwiększyć pojemność i przewieźć jakąś lodówkę. Szybkie pakowanie i ruszamy w trasę!
Druga część testu Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD JEST TUTAJ
Trzecia część testu Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD JEST TUTAJ
DANE TECHNICZNE Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD – TEST DŁUGODYSTANSOWY cz 1/3 | |
Silnik / Pojemność | turbodiesel / 1597 cm3 |
Układ / Liczba zaworów | R4 /16 |
Moc maksymalna | 160 KM / 4000 obr/min |
Moment obrotowy | 350 Nm / 2000 obr/min |
Zawieszenie przód | kolumny MacPhersona |
Zawieszenie tył | wielowahaczowe |
Napęd | 4x4 |
Skrzynia biegów | automatyczna dwusprzęgłowa, 9 biegów |
Prędkość maksymalna | 197 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,4 s |
Zużycie paliwa (miasto/trasa/mieszany) | miasto 11 l |
Długość / Szerokość / Wysokość | 4605 / 1820 / 1675 mm |
Rozstaw osi | 2630 mm |
Masa własna / Dopuszczalna | 1658- 1724 / 2200 kg |
Bagażnik w standardzie | 589 l |
Bagażnik po złożeniu siedzeń | 1146 l (do lini dachu 1627) |
Pojemność zbiornika paliwa | 58 l |
EKSPLOATACJA I CENA | |
Gwarancja mechaniczna | 3 lata lub 100 tys. km |
Przeglądy | według wskazań komputera |
Cena wersji podstawowej | 99 900 zł (2.0 i-VTEC MT 155 KM, S) |
Cena wersji testowanej | 160 000 zł (Executive) |
Wszelkie prawa do publikacji bez zgody redakcji zastrzeżone!