Aktualności

Volkswagen Golf R Variant 300 KM – POMIARY

VW Golf R Variant

Był hatchback, pora na kombi – Volskwagen Golf R Variant.

Pod względem mechanicznym wszystkie odmiany Golfa R są identyczne. Pod ich maską pracuje 2-litrowa jednostka TSI, która dzięki turbo generuje aż 300 KM i 380 Nm. Moc przekazywana jest na wszystkie koła za pomocą automatycznej dwusprzęgłowej przekładni o 6-ciu przełożeniach (hatchback może mieć też manualną skrzynię, kombi tylko DSG). Do testów przypadła nam wersja z opcjonalnym zestawem predefiniowanych trybów jazdy (Eco, Comfort, Normal, Race i Individual). Katalogowo VW Golf R Variant jest o 0,2 s wolniejszy od odmiany hatchback i pierwszą setkę pokonuje w czasie 5,1 s. W zasadzie nie do końca rozumiemy skąd to się bierze, skoro ma tę samą mechanikę, a różnica w masie wynosi maksymalnie 10 kg, co przy około 1500 kg jest kroplą w morzu… No nic, mierzymy!

VW Golf R Variant

VW Golf R Variant

Pierwsze pomiary to zwykłe ruszanie z różnych trybów od Eco aż po Race. Wyniki są niemal identyczne, a różnice są wielkości 0,1-0,2 sekundy. Czas to 6 sekund, co jest świetnym wynikiem. Wyłączenie kontroli trakcji zmniejsza tę wartość o kolejne 0,2 sekundy. Jest naprawdę szybko. Na koniec ruszamy z procedury (kontrola trakcji musi być wyłączona): lewa noga na hamulcu, prawa wciska gaz do podłogi, obroty po chwili stabilizują się, a my jesteśmy gotowi aby startować. Wynik? 4.9 sekundy! Czyli dokładnie tyle, ile hatchback i o 0,2 s lepiej niż deklaruje producent. Świetnie!

Kolejne pomiary to czas pokonania 400 metrów – 13,2 s oraz 100-200 km/h – 13,8 sekund (o 0,1 s lepiej niż hatchbach, jednak pomiary były wtedy przy dużo wyższej temperaturze). Pomiary były wykonywane przy +1 stopniu z 1/2 baku i na zimowych oponach (koła 19 cali).

10 km/h – 0,4 s
20 km/h – 0,8 s
30 km/h – 1,1 s
40 km/h – 1,5 s
50 km/h – 2,0 s
60 km/h – 2,5 s
70 km/h – 3,0 s
80 km/h – 3,5 s
90 km/h – 4,2 s
100 km/h– 4,9 s

0-400 m – 13,2 s

100-200 km/h – 13,8 s

Pełen test modelu Volkswagen Golf R Variant znajdują się TUTAJ

Bartłomiej Urban