Volvo S60 Polestar 2.0 367 KM – POMIARY

Volvo S60 Polestar to obecnie najszybsze Volvo w ofercie. Pora sprawdzić jak szybkie.

Pod maską nowego Polestara pracuje dwulitrowy turbodoładowany silnik, który dodatkowo wspomagany jest kompresorem. Razem zaowocowało to mocą 367 KM oraz momentem na poziomie 470 Nm. Volvo S60 Polestar 2.0 posiada, podobnie jak poprzednik, napęd na wszystkie koła oraz automatyczną 8-mio stopniową przekładnię. Według producenta sprint do setki powinien trwać 4,7 s, natomiast prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. Samochód posiada tryb sportowy skrzyni oraz dodatkowy ukryty tryb Sport +. Dodatkowo, auto posiada procedurę startu. Pomiary zaczęliśmy od zwykłego trybu D skrzyni biegów, a wynik to równe 5 sekund. Po przełączeniu w S lub S+ wynik poprawił się o 0,1 s. Dopiero ruszanie z procedury startu pozwoliło osiągnąć obiecane 4,7. I to z małym uślizgiem kół. Gdyby było cieplej to auto pewnie zeszłoby o kolejne 0,1-0,2 s.

Kolejne wyniki to czas pokonania 400 metrów – 12.9 s oraz 100-200 km/h – 11,8 sekundy. Pomiary były wykonywane przy -9 stopniach z polową baku i na zimowych oponach (koła 20 cali).

Volvo S60 Polestar 2.0

Volvo S60 Polestar 2.0


10 km/h – 0,4 s
20 km/h – 0,7 s
30 km/h – 1,1 s
40 km/h – 1,5 s
50 km/h – 1,9 s
60 km/h – 2,4 s
70 km/h – 2,9 s
80 km/h – 3,4 s
90 km/h – 4,0 s
100 km/h– 4,7 s

0-400 m – 12,9 s
100-200 km/h – 11,8 s


Pełen test modelu Volvo S60 Polestar 2.0 znajduję się TUTAJ

Bartłomiej Urban

Leave A Comment