Volkswagen Golf GTI Performance 230 KM – POMIARY

Dziś mierzymy legendę wśród hot hatchy: Volkswagena Golfa GTI.

Seryjny Volkswagen Golf GTI dysponuje mocą 220 KM (350 Nm) wykrzesaną z silnika 2.0 TSI. Do pomiarów trafiła odmiana Performance, która dostała między innymi zastrzyk mocy w postaci dodatkowych 10 KM. W efekcie mamy 230 KM oraz aż 350 Nm, a to wszystko przenoszone na przednią oś za pomocą dwusprzęgłowej automatycznej skrzyni DSG. Sprint do pierwszej setki według producenta to 6,4 s, natomiast prędkość maksymalna to 248 km/h. Samochód posiada kilka trybów jazdy (Eco, Comfort, Normal, Sport i Individual), jednak bez znaczenia co wybraliśmy, czasy wahały się pomiędzy 6,8 a 7,1 sekundy. Wyłączenie, a raczej uśpienie (nie da się na stałe wyłączyć), kontroli trakcji nic nie zmieniło. Dopiero start z procedury startu, czyli hamulec w podłodze, następnie to samo robimy z gazem, obroty stabilizują się na nieco ponad 3000 obrotów i możemy startować. Początkowo samochód będzie mocno przydławiony przez kontrolę trakcji, ale po chwili wystrzeli jak wściekły. Efekt to 6,4 s czyli dokładnie tyle, ile deklaruje producent. Warto nadmienić, że opony w testowanym samochodzie były w stanie agonalnym i zostało może z 1-2 mm bieżnika, dlatego z lepszym ogumieniem czas powinien być lepszy.

Volkswagen Golf GTI Performance

Volkswagen Golf GTI Performance

Kolejne wyniki to czas pokonania 400 metrów – 14,7 s oraz 100-200 km/h – 17,6 sekund. Pomiary były wykonywane przy +15 stopniach z 1/2 baku i na letnich oponach (koła 19 cali).

10 km/h – 0,7 s
20 km/h – 1,3 s
30 km/h – 1,9 s
40 km/h – 2,5 s
50 km/h – 2,9 s
60 km/h – 3,5 s
70 km/h – 4,1 s
80 km/h – 4,8 s
90 km/h – 5,6 s
100 km/h– 6,4 s

0-400 m – 14,7 s

100-200 km/h – 17,6 s

Pełen test samochodu Volkswagen Golf GTI Performance TUTAJ

Bartłomiej Urban

Leave A Comment