Ford Focus ST 250 KM – POMIARY

17 czerwca 2015

Ford Focus ST już na pierwszy rzut oka wygląda na wściekle szybkiego. Postanowiliśmy jednak sprawdzić to w nieco bardziej profesjonalny sposób niż na oko.

Pod maską najnowszej generacji Focusa ST pracuje dwulitrowy turbodoładowany silnik, który generuje 250 KM i 360 Nm. Napęd jest przenoszony na przednią oś za pomocą manualnej 6-cio stopniowej przekładni. Według producenta sprint do setki ma trwać 6,5 s. Auto nie posiada żadnych trybów, a jedyna opcja, którą możemy dezaktywować to kontrola trakcji. Pierwsze pomiary wykonywaliśmy właśnie z wyłączoną kontrolą, a efektem były czasy 6,8-7 sekund. Różnice w wynikach są zależne od zmiany biegów (świetna ręczna skrzynia). Po wyłączeniu kontroli udało nam się od razu uzyskać 6,6 sekundy. Potem było jeszcze lepiej i udało się kolejno uzyskać 6,5 a nawet 6,4 sekundy. Niżej już się nie udało, ale to i tak o 0,1 szybciej niż deklaruje producent. I to wszystko przy bardzo dużej utracie trakcji na pierwszych metrach.

Ford Focus ST 2.0 EcoBoost 250 KM

Kolejne pomiary to czas pokonania 400 metrów – 14,5 s oraz 100-200 km/h – 17,0 sekund. Pomiary były wykonywane przy +15 stopniach z połową baku i na letnich oponach (koła 18 cali).

10 km/h – 0,5 s
20 km/h – 1,1 s
30 km/h – 1,6 s
40 km/h – 2,2 s
50 km/h – 2,7 s
60 km/h – 3,5 s
70 km/h – 4,1 s
80 km/h – 4,7 s
90 km/h – 5,5 s
100 km/h– 6,4 s
0-400 m – 14,5 s
100-200 km/h – 17,0 s

Pełen test modelu Ford Focus ST 2.0 EcoBoost 250 KM znajdują się TUTAJ

Bartłomiej Urban

1 Comments

Leave A Comment