Mazda CX-7 – pierwszy japończyk z systemem SCR

Podczas Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie (IAA), który odbędzie się w przyszłym miesiącu, Mazda zaprezentuje pierwszy japoński samochód osobowy z silnikiem wysokoprężnym, współpracującym z katalizatorem połączonym z systemem redukcji selektywnej (Selective Catalytic Reduction, SCR). Technologia ta będzie oferowana klientom europejskim w odnowionej wersji sportowo-użytkowego crossovera CX-7 z silnikiem diesla, którego sprzedaż Mazda rozpocznie w październiku bieżącego roku.

System SCR w Mazdzie CX-7
kliknij aby powiększyć
Mazda CX-7 - pierwszy japończyk z systemem SCR
Pod maską SUV-a Mazdy znajdzie się przyjazny dla środowiska i bardzo wydajny turbodoładowany silnik diesla MZR-CD o pojemności 2,2 litra i znakomitych parametrach ekologicznych. Odnowiona Mazda CX-7 spełnia wymagania normy Euro V w zakresie emisji spalin.

Oczyszczanie spalin w systemie SCR odbywa się poprzez wtryskiwanie roztworu wodnego mocznika AdBlue®1 ze zbiornika umieszczonego pod przedziałem bagażowym wprost do układu wydechowego, przed katalizatorem. Wywołuje to naturalną reakcję chemiczną, w której AdBlue® zamienia około 40 procent tlenków azotu w nieszkodliwy azot.

Mazda CX-7 - pierwszy japończyk z systemem SCR Mazda CX-7 - pierwszy japończyk z systemem SCR Mazda CX-7 - pierwszy japończyk z systemem SCR Mazda CX-7 - pierwszy japończyk z systemem SCR

Dzięki zwartej konstrukcji systemu SCR Mazda CX-7 z silnikiem wysokoprężnym ma identyczną pojemność bagażnika (455 litrów wg VDA) jak wersja z silnikiem benzynowym. System jest też przyjazny dla użytkownika, ponieważ zużycie AdBlue® zostało ograniczone do minimum. Przy normalnej eksploatacji zawartość zbiornika wystarcza na co najmniej 20 000 kilometrów, co oznacza, że zapas roztworu uzupełnia się tylko przy okazji przeglądu okresowego.

Oprócz odnowionej wersji modelu CX-7 z silnikiem diesla we Frankfurcie będzie można zobaczyć wiele innych proekologicznych rozwiązań technologicznych, w tym między innymi i-stop – inteligentny system wyłączania silnika podczas postoju, oszczędzający paliwo, czy zespół napędowy z wodorowym silnikiem rotacyjnym.

źródło: Mazda

Leave A Comment