Nissan Almera

Nissan ALMERA należy do klasy niższej średniej.


Dostępny jest jako hatchback w odmianie 3- lub 5-drzwiowej. Samochód występuje w dwóch wersjach wyposażenia: Comfort i Sport. Obie napędzane są szesnastozaworowym silnikiem benzynowym o pojemności skokowej 1500 cm3. Przy 5600 obr/min osiąga on moc 90 koni a przy 2800 moment maksymalny o wartości 128 Nm. Napęd na przednią oś przenoszony jest za pośrednictwem 5-biegowej przekładni manualnej. Almera 1,5 na rozpędzenie się do 100 km/h potrzebuje niecałych 14 sekund, jej prędkość maksymalną producent określił na 173 kilometry.


Jazda miejska powoduje zużycie 8,6 litra paliwa a pozamiejska 5,5 litra na setkę. Jednostka 1500 zasilana jest poprzez wielopunktowy wtrysk paliwa.
Drugi dostępny motor to benzynowy 1,8. Rozwija on moc 114 koni przy 5600 obr/min i moment 158 Nm przy 2800 obr/min. Do przeniesienia napędu zastosowano 5-przełożeniową skrzynię, sterowaną ręcznie. Osiągnięcie setki zajmuje autu 11 sekund a prędkość maksymalna wynosi 185 km/h. Poza miastem samochód spala 5,9 litra a w mieście, 10,2 litra benzyny bezołowiowej. Układ zasilania wyposażony jest oczywiście w wielopunktowy wtrysk paliwa.


Nissan Almera Po przeprowadzonej modernizacji Almera zyskała wiele na atrakcyjności. Część przednia nawiązuje oczywiście do innych modeli Nissana. Karoseria została zaprojektowana estetycznie i funkcjonalnie. Linie nadwozia są płynne, spokojne i pozbawione wszelkich udziwnień. Dodatkowe elementy, takie jak lusterka, zderzaki i klamki polakierowane zostały oczywiście w kolorze karoserii. Całość chroniona jest przed drobnymi uszkodzeniami przez praktyczne listwy. Sylwetka auta stanowi kompromis pomiędzy dynamiką a elegancją.


Wnętrze należy do przestronnych, szczególnie na przednich siedzeniach, z tyłu mogłoby być więcej miejsca nad głowami. Obicia tapicerskie są dobrej jakości więc sprawiają pozytywne wrażenie. Deska rozdzielcza jest funkcjonalna i łatwa w obsłudze. Ogólnie wnętrze samochodu uznać można za ciekawe i bardzo praktyczne. We wnętrzu Almery doskwiera za to mała ilość schowków na drobiazgi.


Bagażnik hatchbacka okazuje się wystarczający w większości sytuacji. Na plus zaliczyć można niesymetrycznie składaną kanapę a na minus mało foremny kształt przestrzeni ładunkowej. Niezależne zawieszenie przednie wyposażono w kolumny McPersona, z tyłu znajdują się wahacze wleczone z przestrzennie prowadzoną belką skrętną. Całość dopełniają sprężyny śrubowe, amortyzatory hydrauliczne i stabilizatory. Zębatkowy układ kierowniczy jest seryjnie wspomagany. Oś przednia zaopatrzona została w hamulce tarczowe a tylna w bębnowe.

Leave A Comment