Cztery dni, pięć krajów, 3200 km i 567 893 zabite insekty. Tak w skrócie wyglądał długodystansowy test, który spokojnie można zaliczyć do najszybszych w dziejach. Tym razem pod lupę wzięliśmy Renault Megane Grandtour, czyli bardzo popularną Megankę w odmianie kombi.
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
Plan był prosty, zrobić jak najwięcej kilometrów w jak najróżniejszych warunkach, aby sprawdzić w 100 % na co stać Renault Megane w odmianie kombi czyli Grandtour. Wszystko, oczywiście, popsuła pogoda, która jak na złość była iście piekielna. Nie przeszkodziło to jednak w poznaniu samochodu i to naprawdę bardzo dobrze.
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
Po pierwsze, nie rzucający się w oczy wygląd. Wydawać by się mogło, że dzisiaj każdy chce szpanować i być „widzianym” przez wszystkich. Na szczęście, nie każda marka chce błyszczeć fikuśnymi kształtami i jeśli potrzebujemy rodzinnego auta o niekoniecznie rzucającej się sylwetce to Renault Megane sprawdzi się w tej roli. Nie oznacza to też, że jest brzydkie, ponieważ brązowy lakier, ładna felga i światła LED tworzą ładny komplet, ale musicie przyznać, że nie jest to arcydzieło na kołach. Dla nas ogromną zaletą był fakt, że nie kuje w oczy, to jest nie kusi złodzieja.
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
Kabina może nie należy do najpiękniejszych i nie jest wykonana z najlepszych materiałów, ale ma za to mnóstwo miejsca i jest naprawdę wygodna. W Megance spokojnie można nawet spać po złożeniu tylnej kanapy! Minusem jest brak tylnego podłokietnika oraz oddzielnych nawiewów na tylną kanapę. Tak jak napisaliśmy, materiały mogłoby być lepsze, bowiem plastik w niektórych miejscach jest na podobnym poziomie co w dostawczo roboczym busie Traffic… Nie podoba nam się też umiejscowienie dotykowego ekranu, którego ciężko jest dosięgnąć, a obsługa za pomocą francuskiego iDrive nie zawsze jest intuicyjna tak, jakby tego chciał producent. Świetnie za to sprawdza się nawigacja TomTom, która od dzisiaj jest moją ulubioną.
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
Renault Megane Grandtour trzeba pochwalić za świetny komfort podróżowania i skarcić za mało precyzyjny układ kierowniczy. Ewidentnie samochód został stworzony do spokojnego podróżowania z punktu A do B, a nie do szybszej jazdy po górskich serpentynach. Do tego drugiego scenariusza zawieszenie oraz układ kierowniczy kompletnie się nie nadają. Na szczęście, hamulce są dobre. No i mamy świetny silnik wysokoprężny 1.6 dCi o mocy 130 KM. Meganka z takim motorem naprawdę świetnie sobie radzi i bardzo żwawo przyśpiesza. Przy tym wszystkim zadowala się wręcz śmiesznymi ilościami paliwa.
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
Samochód z trzema osobami na pokładzie, z pełnym bagażnikiem i klimatyzacją pracującą non stop potrzebował średnio 4.7 litrów na każde sto kilometrów i to na dystansie ponad 3200 km. Średnia prędkość z całej podróży to 75,5 km/h. Wynik spalania jest wręcz niesamowity i, co ciekawe, dokładnie taki sam jak wynikało z naszych pomiarów z tankowania. Za każdym razem tankowaliśmy tak samo, to jest do pierwszego strzelenia pistoletem i z kalkulatorem liczyliśmy na podstawie przebytych kilometrów nasze spalanie. Zgadzało się z tym co pokazywał komputer.
Jeśli chodzi o wyposażenie kabiny to samochód może się pochwalić niemal każdym znanym obecnie dodatkiem w tej klasie. Gorzej to niestety wygląda jeśli mówimy o systemach bezpieczeństwa, gdzie próżno szukać np. aktywnego tempomatu, samoczynnego hamowania przy niskich prędkościach czy też systemu monitorującego martwe pole. Myślę, ze kolejna generacja już będzie miała takie bajery.
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
-
-
Renault Megane Grandtour 1.6 dCi Limited
Renault Megane Grandtoru to dobry samochód, ale niestety czas ciężko zatrzymać. Obecna generacja popularnej Meganki już mocno odstaje od coraz do bardziej multimedialnych i elektronicznych i po prostu nowszych konkurentów. Na szczęście, Reanult doszło do takich samych wniosków i niedawno zaprezentowało czwartą już generację tego modelu, która na przełomie roku powinna trafić do salonów. Z drugiej strony, obecny produkt to niezły sprawdzony samochód, który jest łakomym kąskiem chociażby na rynku wtórnym. Bardzo przestronne i komfortowe wnętrze oraz niesamowicie wręcz mały apetyt na paliwo w odmianach wysokoprężnych są nie lada zaletami.
Pierwsza część testu
Druga część testu
Trzecia część testu
DANE TECHNICZNE Renault Megane Grandtour 1.6 dCi 130 Limited – TEST DŁUGODYSTANSOWY |
Silnik / Pojemność |
turbodiesel / 1598 cm³ |
Układ / Liczba zaworów |
R4 /16 |
Moc maksymalna |
96 kW (130 KM) / 4000 obr/min |
Moment obrotowy |
320 Nm/ 1750 obr/min |
Zawieszenie przód |
kolumny MacPhersona |
Zawieszenie tył |
belka skrętna |
Napęd |
przedni |
Skrzynia biegów |
manualna, 6 biegów |
Prędkość maksymalna |
200 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h |
10,1 s |
Zużycie paliwa (miasto/trasa/mieszany) |
6 / 4,7 (na autostradach, poza nimi poniżej 4) / 5 (l/100 km) |
Długość / Szerokość / Wysokość |
4559 / 1804 / 1507 mm |
Rozstaw osi |
2703 mm |
Masa własna / Dopuszczalna |
1462 / 2027 kg |
Bagażnik w standardzie |
524 l |
Bagażnik po złożeniu siedzeń |
1600 l |
Pojemność zbiornika paliwa |
60 l |
EKSPLOATACJA I CENA |
Gwarancja mechaniczna |
2 lata |
Przeglądy |
według wskazań komputera |
Cena wersji podstawowej |
70 250 zł (Energy TCe 115, Energy) |
Cena wersji testowanej |
92 150 zł |
Wszelkie prawa do publikacji bez zgody redakcji zastrzeżone!