Chrysler Voyager

30 października 2006
Bez kategorii, Chrysler Nowości

Chrysler Voyager jest jednym z najpopularniejszych vanów świata. Jest on dostępny z czterema silnikami benzynowymi lub jednym wysokoprężnym do wyboru.


Najmniejszy motor to dwulitrówka o mocy 133 koni i momencie 176 Nm, które uzyskiwane są przy 5900 i 4800 obrotach na minutę. Silnik ten współpracuje z 5-biegową skrzynią manualną. Rozpędza on auto do 175 km/h i pozwala na przyspieszanie nim do setki w czasie 12,6 sekundy. W cyklu miejskim spalanie benzyny wynosi 13,2 litra a na trasie 7,7.


Kolejna jednostka ma pojemność skokową 2400 cm3. Osiąga ona moc maksymalną 150 KM przy 5250 obr/min i moment o wartości 229 Nm przy 4000 obrotów. Napęd może być przenoszony poprzez przekładnię manualną lub 4-biegowy automat. Tak wyposażony Voyager uzyskuje setkę po 12 sekundach od startu i rozpędza się do 180 km/h. Poza miastem samochód zużywa 8,3 litra paliwa a w mieście nieco ponad 14 litrów.


Wyłącznie w skrzynię automatyczną wyposażona jest wersja 3300, której moment obrotowy określono na 275 Nm przy 3250 obr/min. Przy 4700 obrotach motor rozwija maksymalną moc, wynoszącą 158 koni mechanicznych. Parametry te umożliwiają jazdę z prędkością 175 kilometrów oraz przyspieszanie od 0 do 100 km/h w 11,7 sekundy. Voyager 3,3 zużywa ponad 17 litrów benzyny w mieście a 9,3 poza nim.


Topowy model (4WD) wyposażony jest w czterolitrową jednostkę o mocy prawie 180 koni i o momencie aż 325 Nm. Wartości te osiągane są przy następujących prędkościach obrotowych: 4300 i 3150. Tak wyposażonemu Chryslerowi sprint do setki zajmuje 12,6 sekundy a wskazówka jego prędkościomierza zatrzymuje się na liczbie 180. Warto wspomnieć, że samochód ten poprzez 4-stopniowy automat ma napędzane wszystkie cztery koła. Tak potężna odmiana musi oczywiście sporo palić (18,5 l w mieście i 11 poza nim).


Najekonomiczniejszy jest oczywiście 2,5-litrowy turbodiesel, który zadowala się siedmioma litrami oleju napędowego na trasie i nieco ponad jedenastoma w mieście. Moc 116 koni i moment obrotowy 262 Nm zapewnia vanowi niezłą dynamikę i elastyczność. Producent jego prędkość maksymalną określa na 175 km/h a przyspieszenie na 12,6 sekundy. Trzy ostatnie silniki napędzają także bogatsze odmiany Voyagera zwane GRAND VOYAGER.


Zawieszenie przednie bazuje na kolumnach McPersona zaś tylne na sztywnej osi i sprężynach śrubowych. Przy kołach przednich zamontowano wentylowane tarcze hamulcowe, z tyłu odnaleźć można bębny. Bardzo bogate jest wyposażenie auta, które obejmuje m.in. dwie poduszki powietrzne, klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, radiomagnetofon i tempomat.

Leave A Comment