Volvo S60 T6 306 KM – POMIARY

Dziś na testy osiągów przyjechało najnowsze Volvo S60, które straszy podwójnym wydechem i magicznym oznaczeniem T6.

Pod maską prężącego się Szweda znajduje się dwulitrowa jednostka (B4204T9), która dzięki wspomaganiu przez turbo oraz kompresor generuje aż 306 KM oraz 400 Nm. Całość przenoszona jest na asfalt za pomocą nowej 8-mio stopniowej dwusprzęgłowej przekładni tylko na przednie koła. W efekcie sprint do setki trwać ma 5,9 s. Brzmi obiecująco. Pierwsza próba to skrzynia w tryb Drive i wynik 6,7 s. Wyłączenie kontroli trakcji zmniejszyło czas do 6,5 s. Dokładnie takim sam wynik osiągniemy ze skrzynią w Sport oraz włączoną kontrolą. Dodatkowe wyłączenie kontroli pozwoli nam zmniejszyć ten czas do 6,4 s. Ostatnim elementem jaki możemy aktywować jest coś na wzór procedury startu: hamulce do podłogi, następnie wciskamy gaz, obroty stabilizują się nieco powyżej 2000 obrotów i startujemy. Wynik to 5,9 s czyli dokładnie tyle ile wskazuje producent.

Volvo S60 T6 306 KM

Kolejne pomiary to czas pokonania pierwszych 400 m ze startu zatrzymanego – 14,1 s oraz przyśpieszenie od 100 do 200 km/h – 16,2 s. Wszystkie pomiary wykonane na letnich oponach przy temperaturze + 15 stopni i z samochodem zatankowanym w 1/3.

10 km/h – 0,5 s
20 km/h – 1,0 s
30 km/h – 1,5 s
40 km/h – 2,0 s
50 km/h – 2,9 s
60 km/h – 3,0 s
70 km/h – 3,7 s
80 km/h – 4,3 s
90 km/h – 5,1 s
100 km/h– 5,9 s

0-400 m – 14,1 s

100-200 km/h – 16,2 s

Pełen test modelu Volvo S60 T6 306 KM znajdują się TUTAJ

Bartłomiej Urban

Leave A Comment