McLaren 570S – baby McLaren

22 kwietnia 2015
Bez kategorii, McLaren Nowości
McLaren 570S

Co dla McLarena oznacza najniżej pozycjonowany model w koncernie? Wyobraźnia podpowiada, że nadal okazałe i typowo brytyjskie coupe, acz dysponujące mocą oscylującą wokół 400 koni mechanicznych przekazywanych na tylną oś. Nic bardziej mylnego – inżynierowie z Woking opracowując model 570S (bo to o niego właśnie chodzi) założyli bowiem, że jego główną konkurencją będzie Porsche… 911 Turbo, stąd moc wynosząca 570 KM i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego (100 km/h w zaledwie 3,2 sekundy, 200 km/h w nieco ponad 9 sekund i 328 km/h prędkości maksymalnej). „Baby” McLaren posiada rzecz jasna napęd na tylną oś, siedmiobiegową, automatyczną przekładnię SSG, montowane standardowo, ceramiczne tarcze hamulcowe, opony Pirelli P Zero Corsa w rozmiarze 225/35 R19 (przód) i 285/35 R20 (tył) oraz 12-głośnikowy system audio firmy Bowers & Wilkins (dostępny opcjonalnie), a do tego waży jedynie 1313 kilogramów. Najsłabszy i najtańszy pojazd? Owszem, ale w pojęciu McLarena prychający dźwiękiem ośmiu cylindrów z 3.8-litrowego silnika (swoją drogą: jednostka V8 modelu 570S została oznaczona jako M838TE i posiada 30% zupełnie nowych części w stosunku do większego rodzeństwa)…


Patryk Rudnicki

Leave A Comment