4 lata Mazdy w Polsce – podsumowanie działalności

Mazda Motor Poland (MMPOL) oficjalnie rozpoczęła sprzedaż samochodów w czerwcu 2008. Od tego czasu z autoryzowanych salonów wyjechało na polskie drogi 12 168 Mazd. Największą popularność wśród klientów zdobyły: Mazda6 (3889 sprzedanych egzemplarzy), zaraz za nią Mazda3 (3752 szt.) i Mazda2 (1955 szt.). Ostatnio ogromnym zainteresowaniem cieszy się najnowszy model – Mazda CX-5 – już 266 samochodów jeździ po polskich drogach, a w sumie sprzedawcy zebrali już 650 zamówień. Z roku na rok wzrasta również sprzedaż Mazdy MX-5 (10 w 2008 r. – 62 w 2011 r.).


Sprzedaż modeli Mazda w Polsce (od czerwca 2008 r. do końca maja 2012 r.):

Mazda6 – 3 889 szt.
Mazda3 – 3 752 szt.
Mazda2 – 1 955 szt.
Mazda CX-7- 1 319 szt.
Mazda5 – 442 szt.
Mazda CX-9 – 309 szt.
Mazda CX-5 – 266 szt.
Mazda MX-5 – 236 szt.

W czerwcu 2008 r. działało 11 autoryzowanych punktów dealerskich i dodatkowo 17 autoryzowanych stacji obsługi (ASO), a dziś sieć obejmuje 29 punktów dealerskich i 16 ASO.

Powrót Mazdy na polski rynek spotkał się z ciepłym przyjęciem i nasza sprzedaż rosła, proporcjonalnie rozwijała się również sieć dystrybucji. Jako ciekawostkę podam, że mamy dwa salony, w których ekspozycja Mazdy znajduje się na piętrze, a gdyby ustawić w rzędzie samochody demonstracyjne z naszych wszystkich punktów sprzedaży, to powstałby sznur aut o długości ponad 700 metrów! – mówi Grzegorz Rybak, menadżer ds. rozwoju sieci dealerskiej.

Współpraca dealerów z marką została pozytywnie oceniona w Ogólnopolskim Badaniu Satysfakcji Dealerów Samochodowych– Mazda zajęła odpowiednio 3. miejsce w 2010 r. i 4. miejsce w 2011 r.
Wzrósł również wskaźnik sympatii dla marki na polskim rynku: w 2008 r. 49% respondentów badania Global Brand Pulse wskazało Mazdę jako markę, którą lubią, natomiast w 2011 r. – już 67%.

Modele Mazdy zdobyły również uznanie polskich mediów, zdobywając liczne nagrody, w tym m.in.:

Mazda2 – Auto Lider 2008, kategoria Reklama Prasowa, Auto Moto i MOTOR

Mazda6 – Kobiecy Samochód Roku 2008, kategoria Odkrywczy Pomysł, Twój Styl

Mazda MX-5 – Best Cars 2008, 2011 i 2012 – Kategoria Ekonomia Zakupu, Auto Motor i Sport

Mazda MX-5 – Samochód Roku Playboya 2009 – kategoria Styl i Piękno – Playboy

Mazda2 – Studencka Fura 2009 – magazyn Dlaczego i portal korba.pl

Mazda3 – Design Award 2009 – kategoria auta kompaktowe, Auto Świat

Mazda5 – Złota Kierownica 2010 – Auto Świat

Mazda2 – Najbardziej muzyczne auto 2010 – Radio ESKA

Mazda5 – Samochód dla Rodziny Playboya 2011 – Playboy

Mazda CX-5 – Samochód dla Dziewczyny Playboya 2012 – Playboy

Mazda Motor Poland została ponadto uhonorowana wyróżnieniem Polskiego Klubu Biznesu za „Debiut w Biznesie 2008” i tygodnika Auto Świat (Auto Nr 1 2009) – „Debiut Roku”. W 2012 r. Mazda została laureatem tytułu Superbrands, przyznawanego najsilniejszym markom na polsim rynku.

Doceniono również działania reklamowe – pierwszy w Polsce serial internetowy z Mazdą2 – „Citylajf” zdobył nagrodę MIXX Awards (Kategoria ‘wprowadzenie nowego produktu’).

Pierwsze lata Mazdy w Polsce upłynęły nam głównie na budowaniu sieci sprzedaży i świadomości marki. Cieszy nas dobre przyjęcie naszych produktów – ponad 12 tys. sprzedanych samochodów to wynik znacznie przewyższający pierwotne plany. Ogromnej motywacji dodaje sukces przełomowej technologii SKYACTIV oraz modelu CX-5 – nie tylko handlowy, ale również wizerunkowy – to auto wygrywa testy porównawcze w mediach motoryzacyjnych i cieszy się wyjątkowym zainteresowaniem klientów. Nie spoczywamy na laurach – nasze obecne działania mają na celu większą aktywność na rynkach lokalnych i ciągłe doskonalenie jakości obsługi. Wyzwaniem dla nas jest niestabilna sytuacja ekonomiczna w Europie, która wpływa na duże wahania kursów, szczególnie japońskiego jena, a wszystkie modele Mazdy oferowane w Polsce są produkowane w Japonii. Czekamy na ustabilizowanie się sytuacji na rynkach walutowych, co pozwoli nam na umocnienie pozycji na polskim rynku. – podkreśla Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający MMPOL.

Leave A Comment