Prezentacja tego modelu była jedynie kwestią drogocennego czasu. Akceptacja ze strony wymagającej klienteli jest nadal otwartym problemem, ale rzućcie błyskawiczne spojrzenie na „uniesione” linie oraz elegancką prezencję – czy werdykt może być negatywny? Odpowiedź ujawni swe lico dopiero za jakiś czas, a cennik Volkswagena Passata Alltrack w naszym kraju możemy „zlustrować” już teraz …
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Popularne kombi dysponujące efektownymi osłonami stoi w cenniku z jedną odmianą wyposażenia. Fakt – ubogo, ale marka dla ludu poszła utartym szlakiem, który odznacza się hasłem: „Wypasione auto rodzinne za sporo pieniędzy”. Tytułowy Variant łączy jednak kupę środków do życia z przyzwoitym wyposażeniem, gdyż tandetne w brzmieniu określenie „standard” zawiera m.in. reflektory halogenowe, pokryte skórą gałkę zmiany biegów i kierownicę, 6 poduszek, fotochromatyczne lusterko, czujnik deszczu oraz zmierzchu, a także komputer pokładowy „MFA Plus”.
Spragnieni nieco większej dozy luksusu mogą ponadto zamówić biksenonowe reflektory ze światłami do jazdy w dzień (4890 zł), system DCC (elektryczna regulacja zawieszenia – 3520 zł), panoramiczny szklany dach (4540 zł), kamerę cofania (1560 zł) czy nawigację satelitarną RNS 510 za, o rany, 7800 zł. Lista opcjonalnych „ekstrasów” zajmuje mniej więcej dwie kartki formatu A4 także nikt nie powinien specjalnie grymasić i obrzucać kulturalnego mężczyznę w salonie chamskimi frazesami.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Passat Alltrack jest oferowany z czterema motorami: dwoma benzynowymi oraz analogiczną ilością wariantów zasilanych kosztowną ropą. Płacąc 111 690 zł, czyli najmniej ile się da, zostaniemy obdarowani 1.8-litrową jednostką TSI o mocy 160 KM i 6-biegową przekładnią manualną. Zostawiając na dealerskim blacie 142 790 polskich złotych uzyskamy już status szczęśliwego właściciela 2-litrowego motoru TSI (210 KM)połączonego z napędem 4MOTION i również 6-stopniowym, ale automatem DSG. Wysokoprężne odmiany będą nas zaś kosztować odpowiednio: 121 390 zł (2.0 TDI 140 KM z pakietem BlueMotion i manualem), 130 390 zł (ten sam motor z napędem 4MOTION), a także 145 190 zł (2.0 TDI 170 KM z przekładnią DSG i AWD). Dla każdego coś miłego …
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Volkswagen zreflektował się dosyć późno, gdyż takowego Alltracka szeroka klientela powinna była ujrzeć już dawno. Czy rekompensata modelu z kodem B7 jest wystarczająca? Tytułowe auto prezentuje się elegancko, dysponuje bogatym wyposażeniem, licznymi pakietami i zapewne nienagannymi manierami, jednak uboższy o ponad 111 000 domowy skarbiec może ostro wpłynąć na ludzką psychikę. Sami zatem oceńcie czy kilka elementów stylistycznych, podniesiona „zawiecha” oraz dodatkowe słowo w nazwie są warte takiego bólu.