BMW 640d z napędem xDrive

BMW uzupełni wiosną 2012 roku gamę modeli BMW serii 6 Coupe i Cabrio o kolejny wariant – BMW 640d xDrive w wersji Coupe i Cabrio. Inteligentna technologia napędu na cztery koła – debiutująca w BMW serii 6 – łączy siły z sześciocylindrowym rzędowym silnikiem wysokoprężnym wyposażonym w technologię BMW TwinPower Turbo, zapewniając zupełnie nowe doznania za kierownicą.


BMW 640d xdrive coupe

BMW 640d xdrive coupe

BMW 640d xdrive coupe

BMW 640d xdrive coupe

Nowe BMW 640d xDrive Coupe przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,2 sekundy. Silnik Diesla o mocy 230 kW/313 KM wykorzystuje technologię BMW TwinPower Turbo oferując ponadprzeciętną wydajność paliwową i ekologiczną, będącą również zasługą zastosowania standardowej, ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów. Średnie zużycie paliwa w BMW 640d xDrive Coupe wynosi 5,7 – 5,8 litra na 100 kilometrów (w cyklu pomiarowym UE, w zależności od rozmiaru opon), a emisja CO2 zawiera się w przedziale 149 – 153 gramy na kilometr.

W przeciwieństwie do tradycyjnego systemu napędu na cztery koła, sterowana elektronicznie technologia BMW xDrive nie tylko optymalizuje trakcję na drogach o słabej przyczepności, ale również zwiększa dynamikę jazdy w zakrętach. Szybki i precyzyjny rozdział momentu napędowego w każdej sytuacji to zasługa napędu xDrive oraz układu dynamicznej kontroli stabilności (DSC), które połączono ze sobą poprzez system zwany Integrated Chassis Management (ICM). Napęd przekazywany jest do odpowiednich kół w taki sposób, aby zapewnić przyjemność z jazdy w stylu typowym dla BMW – nawet w dynamicznie pokonywanych zakrętach.

BMW 640d z napędem xDrive BMW 640d z napędem xDrive BMW 640d z napędem xDrive BMW 640d z napędem xDrive

System xDrive został specjalnie zestrojony z uwzględnieniem charakterystyki i właściwości jezdnych BMW serii 6. Zasada jego działania łączy w tym przypadku tradycyjne wrażenia z podróżowania tylnonapędowym BMW z harmonijną trakcją samochodu z napędem na cztery koła. Tak, jak w przypadku każdego BMW xDrive, w normalnych sytuacjach drogowych, moment napędowy rozdzielany jest na przednią i tylną oś w stosunku 40:60, przy czym odpowiednie czujniki nieustannie monitorują poślizg kół. Dzięki temu system jest w stanie zmienić stosunek rozdziału mocy w ułamku sekundy.

BMW / Moto Target

Leave A Comment