Topowe wersje Forda Mondeo – Titanium i Titanium S – wyposażone w 2-litrową, turbodoładowaną jednostkę benzynową EcoBoost będą dostępne, obok modeli z automatyczną przekładnią dwusprzęgłową PowerShift, z 6-biegową skrzynią manualną.
Silnik EcoBoost o pojemności skokowej 2 litrów występuje w dwóch wariantach mocy: 203 i 240 KM. Pod koniec roku jednostka będzie oferowana z manualną przekładnią 6-biegową. Początkowo nowy tandem wejdzie do sprzedaży w Niemczech, Holandii i Szwajcarii, natomiast debiut na pozostałych rynkach europejskich zaplanowano w późniejszym terminie.
Producent podaje, iż wersja o mocy 203 KM połączona z ręczną skrzynią biegów zadowala się średnio 7,3 litra benzyny na 100 kilometrów i wydziela 176 g/km CO2. Ta sama kombinacja silnika i przekładni będzie dostępna również w Fordzie S-MAX Titanium i Titanium S.
Z kolei jednostka EcoBoost produkująca 240 KM i współpracująca z „manualem” będzie najszybszą obecnie oferowaną wersją flagowego Forda, pozostawiając w tyle w kwestii osiągów poprzedni model Mondeo ST220 z 3-litrowym silnikiem V6. Nowa konstrukcja jest przy tym o 30% bardziej wydajna paliwowo i wydziela o 30% mniej dwutlenku węgla.
źródło: CS / Moto Target