Od sierpnia Klubowicze Supercar Club Poland mają do dyspozycji pierwszy seryjnie produkowany sportowy samochód elektryczny na świecie. W odróżnieniu do samochodów hybrydowych, Tesla zalicza się do segmentu Zero Emission Vehicle (ZEV), co oznacza, że nie emituje żadnych zanieczyszczeń.
![]() |
![]() |
Jednak nie z powodu ekologii Tesla znalazła się w Klubie. Przesądziła jej absolutna wyjątkowość. Jest na ustach całego motoryzacyjnego świata, który upatruje w niej przyszłości. Bezgłośnie rozpędza się do setki w 3,7 sekundy – szybciej niż większość Ferrari czy Porsche. Pochodzącym z Kalifornii futurystycznym roadsterem pragnie się przejechać każdy, nie koniecznie chcąc go posiadać.
„Tesla to egzotyk w skali światowej. W Europie jeździ ich nie więcej niż 300. Nasz egzemplarz jest pierwszym zarejestrowanym w Polsce” – mówi Krzysztof Hołowczyc. „Zdecydowaliśmy się na nią, bo znakomicie oddaje charakter naszego Klubu. Jest wyjątkowa ale jednocześnie irracjonalna w zakupie. Rozwiązaniem jest Klub, dzięki któremu nie trzeba kupować samochodów, by móc z nich korzystać”.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Tesla Roadster to w pełni elektryczny samochód sportowy, bazujący na konstrukcji Lotusa Elise. Za sprawą silnika elektrycznego o mocy odpowiadającej 250 KM (w egzemplarzu klubowym podniesionej do 288 KM), rozwijającego maksymalną moc w całym zakresie obrotów, przyspieszenie jest natychmiastowe i zupełnie niepodobne do znanego z aut spalinowych. Nie tylko wgniata w fotel zdecydowanie mocniej, ale i nie zmienia się jego intensywność – jest absolutnie jednostajne.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Na w pełni naładowanych bateriach litowo-jonowych zasięg samochodu wynosi ok. 350 km. Tesla zużywa energię na poziomie 133 Wh/km, co jest odpowiednikiem 1,74 l/100km paliwa. Żywotność baterii szacowana jest na ok. 160.000 km. Czas ładowania uzależniony jest od podłączenia i mieści się w przedziale 3-12 godzin. Cena (po sprowadzeniu do Polski) przekracza pół miliona złotych.
„Przy pierwszym kontakcie ten samochód oszałamia. Irracjonalnie przyspiesza od samego startu. W porównaniu do klasycznych silników nie ma w nim w ogóle żadnej zwłoki. Wyrywa natychmiast po wciśnięciu gazu, przy czym to słowo traci rację bytu w przypadku Tesli. Brak skrzyni biegów powoduje, że przyspieszenie jest stale takie samo, bez żadnych przerw. Zamiast ryku silnika w Tesli panuje absolutna cisza. To zupełnie nowe doznania, do których niełatwo przywyknąć. Tym autem trzeba się uczyć jeździć od nowa” – mówi zafascynowany Hołek, którego niewiele potrafi zdziwić za kierownicą.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Założony przez Krzysztofa Hołowczyca Supercar Club to pierwszy w Polsce klub motoryzacyjny w formule współwłasności, oferujący Klubowiczom dostęp do wyjątkowych supersamochodów, takich jak Ferrari, Lamborghini czy Porsche. W zamian za opłatę członkowską Klubowicze mają do dyspozycji flotę unikalnych pojazdów, nie muszą przy tym martwić się o koszty związane z utratą wartości, ubezpieczeniem, serwisowaniem, eksploatacją czy ewentualnymi naprawami.
W ciągu pierwszych 3 miesięcy działalności członkami klubu zostało kilkadziesiąt osób o wysokiej pozycji zawodowej i społecznej, korzystając nie tylko z floty supersamochodów, ale także z szeregu unikalnych atrakcji motoryzacyjnych, takich jak ekskluzywne eskapady po Europie w duchu Gran Turismo, szkolenia ze sportowej jazdy czy zamknięte spotkania z gwiazdami świata motoryzacji.
Tesla to kolejny krok w rozwoju floty Klubu. Docelowo obok supersamochodów znajda się w niej także lekkie auta sportowe, luksusowe limuzyny i SUV-y oraz egzotyki pojazdy nadające smaku motoryzacji.
źródło: SCP