Mercedes SLK 250 CDI – diesel w roadsterze

18 sierpnia 2011

Dziś to już nie dziwi, a osiągi mówią za siebie: 6,7 sekundy do 100 km/h przy średnim spalaniu na poziomie 4,9 l/100 km.

Mercedes SLK 250 CDI - diesel w roadsterze Mercedes SLK 250 CDI - diesel w roadsterze Mercedes SLK 250 CDI - diesel w roadsterze Mercedes SLK 250 CDI - diesel w roadsterze

Mercedes chwali się, że najnowszy model SLK 250 CDI łączy doskonałą dynamikę z wydajnością paliwową niewielkiego samochodu miejskiego. Trudno się z tym hasłem nie zgodzić. Nowy, 2,2-litrowy silnik wysokoprężny rozwija 204 KM i aż 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co pozwala przyspieszyć do „setki” w 6,7 sekundy, natomiast manewr wyprzedzania, wymagający przyspieszenia od 80 do 120 km/h, „zamknąć” w 4,3 sekundy.

Mercedes SLK 250 CDI - diesel w roadsterze Mercedes SLK 250 CDI - diesel w roadsterze Mercedes SLK 250 CDI - diesel w roadsterze Mercedes SLK 250 CDI - diesel w roadsterze

To osiągi godne rasowego roadstera z tym, że wyniki zużycia paliwa i emisji CO2 są raczej bliższe oszczędnym konstrukcjom segmentu B. Średnie spalanie deklarowane przez producenta to 4,9 litra na 100 kilometrów; emisja dwutlenku węgla nie przekracza z kolei 128 g/km.

Mercedes-Benz SLK 250 CDI wejdzie do sprzedaży w Niemczech w połowie września tego roku. Ceny będą rozpoczynały się od blisko 41 900 Euro.

źródło: WCF / MT

Leave A Comment