Nowy Volkswagen Tiguan – szczegóły

Nowy Tiguan stylistyką nawiązuje do większego Touarega. Wyposażony jest w mocne i jednocześnie oszczędne silniki: zużycie paliwa wynosi 5,3 litra w przypadku dwóch napędzanych na przednią oś Tiguanów 2.0 TDI z BlueMotion Technology (81 kW/110 KM i 103 kW/140 KM), charakteryzuje się wszechstronnymi możliwościami, dużą zmiennością wnętrza, bagażnikiem o pojemności 1.510 litrów, możliwością holowania przyczepy ważącej nawet 2.500 kilogramów (z napędem na wszystkie koła 4MOTION) i licznymi, przemyślanymi szczegółami.

Nowy Volkswagen Tiguan - szczegóły Nowy Volkswagen Tiguan - szczegóły Nowy Volkswagen Tiguan - szczegóły Nowy Volkswagen Tiguan - szczegóły

Jeden SUV, dwa światy Całkowicie na nowo zaprojektowany został design przedniej części nadwozia. Nadal Tiguan – jako jedyny w swojej klasie – może być zamawiany w wersji przeznaczonej przede wszystkim do poruszania się po utwar-dzonych drogach lub w wersji specjalnie dostosowanej do jazdy po bezdrożach. Obie te wersje modelu różnią się przednią częścią nadwozia: Onroad – kąt natarcia 18 stopni, Offroad – kąt natarcia 28 stopni. Wariant Offroad po raz pierwszy, tak jak wcześniej wersja Onroad, jest dostępny z najwyższą wersją wyposażenia. Specjalista od bezdroży w tej wersji nazywa się Track & Style (Onroad: Sport & Style).

Nowy Volkswagen Tiguan - szczegóły Nowy Volkswagen Tiguan - szczegóły Nowy Volkswagen Tiguan - szczegóły Nowy Volkswagen Tiguan - szczegóły

Nowoczesne technologie zwiększają bezpieczeństwo: Wraz ze zmianą modelu do oferty Tiguana włączonych zostało wiele nowych systemów wspierających kierowcę. Należą do nich: system rozpoznający zmęczenie kierowcy (seryjny w Sport & Style oraz Track & Style), systemy świateł drogowych współpracujące z kamerami – Light Assist (światła H7) i Dynamic Light Assist (reflektory biksenonowe) oraz system ułatwiający utrzymanie toru jazdy Lane Assist. Nowością w Tiguanie jest także elektroniczna blokada mechanizmu różni-cowego XDS.

Nowy Volkswagen Tiguan - szczegóły Nowy Volkswagen Tiguan - szczegóły Nowy Volkswagen Tiguan - szczegóły Nowy Volkswagen Tiguan - szczegóły

Od 110 KM do 210 KM Technologie napędu stały się jeszcze efektywniejsze. Trzy z siedmiu oferowanych w Europie silników, wszystkie czterocylindrowe z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem, są nowością w ofercie. Cztery mocne silniki benzynowe (TSI o pojemności od 1,4 do 2,0 l.) rozwijają moc między 90 kW/122 KM a 155 kW/210 KM. Spektrum mocy silników wysokoprężnych (TDI) sięga od 81 kW/110 KM do 125 kW/170 KM. Jako opcja dostępna jest 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa (DSG) – jedna z najefektywniejszych automatycznych skrzyń biegów. Jeden z najoszczędniejszych SUVów na świecie Wszystkie Tiguany w wersji BlueMotion Technology posiadają systemy Start-Stop i rekuperacji. W rezultacie, nawet z napędem na wszystkie koła, Tiguan 2.0 TDI 4MOTION BlueMotion Technology o mocy 103 kW/140 KM zużywa tylko 5,8 l/100 km. Wybrane silniki oferowane są z napędem na przednią oś. Dla jednostki TDI o mocy 140 KM spalanie wynosi zaledwie 5,3 l/100 km. Ten Volkswagen należy do najoszczędniejszych SUVów na świecie. Bestseller od samego początku Po wprowadzeniu na rynek w 2007 roku w Niemczech Tiguan stał się natychmiast liderem w swojej klasie i nigdy nie utracił tej pozycji. Mimo że Volkswagen już w lutym 2011 roku zapowiedział nowego Tiguana, „stary“ model nadal znajduje się na pierwszym miejscu w statystykach nowo zarejestrowanych SUVów w Niemczech. SUV na wszystkie kontynenty Tiguan jest bardzo popularny także w innych regionach świata. Największymi rynkami dla tego modelu są Europa, Rosja, USA, Chiny, Brazylia i Australia. W Niemczech średni udział w rynku w segmencie kompaktowych SUVów wyniósł w 2010 roku prawie 21 procent, w całej Europie jest to 12 procent. Łącznie od jesieni 2007 roku sprzedanych zostało prawie 600.000 Tiguanów.

Zobacz nasz test Tiguana przed liftingiem

Zestawienie faktówBagażnik: 470 litrów (po rozłożeniu foteli 1.510 litrów) – Debiut I. generacji: 2007 – Design: Walter de Silva (koncern), Klaus Bischoff (marka) – Infotainment: Systemy radio-CD: RCD 310 (seryjny), RCD 510. Systemy radionawigacyjne: RNS 315 i RNS 510. Urządzenia peryferyjne: gniazdo MEDIA-IN dla USB lub iPoda, gniazdo AUX-IN, system nagłośnieniowy Dynaudio (300 watów), zestawy głośnomówiące, cyfrowy odbiór radiowy (DAB). – Kolory: 2 lakiery jednolite (biały Candy i Deep Ocean Blue), 8 lakierów metalicznych (Night Blue, Pepper Grey, Reflexsil-ber, Silver Leaf, Titanium Beige, Toffeebraun, Wild Cherry Red i Acapulco Blau), 2 lakiery perłowe (Deep Black i zielony Venezien). – Liczba wyprodukowanych dotychczas Tiguanów: prawie 600.000 w ciągu 4 lat – Linie wyposażenia: Trend & Fun, Track & Field, Sport & Style, Track & Style – Napęd: napęd na przednią oś i na wszystkie koła (4MOTION) – Przekładnia automatyczna: 7-biegowa DSG – Przekładnia seryjna: 6-biegowa przekładnia manualna – Silniki benzynowe: 90 kW/122 KM (TSI), 118 kW/160 KM (TSI), 132 kW/180 KM (TSI), 155 kW/210 KM (TSI) – Silniki wysokoprężne: 81 kW/110 KM (TDI), 103 kW/140 KM (TDI), 125 kW/170 KM (TDI) – Spektrum zużycia paliwa: 5,3 l/100 km do 8,6 l/100 km – Systemy wspierające kierowcę i poprawiające dynamikę: adaptacyjna regulacja zawieszenia DCC, Light Assist, Dynamic Light Assist, system rozpoznający zmęczenie kierowcy, Park Assist, Park Pilot ze wskazaniem optycznym, Rear Assist, elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS, Lane Assist – Wprowadzenie na rynek na innych kontynentach: od końca sierpnia 2011 – Wymiary wersji Offroad: długość 4.433 mm, szerokość 2.041 mm (wraz z lusterkami), wysokość 1.703 mm (z relingami dachowymi), rozstaw osi 2.604 mm – Wymiary wersji Onroad: długość 4.426 mm, szerokość 2.041 mm (wraz z lusterkami), wysokość 1.703 mm (z relingami dachowymi), rozstaw osi 2.604 mm – Wyposażenie seryjne (Trend & Fun /Track & Field): m.in. ESP, 6 poduszek powietrznych, klimatyzacja, elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie otwierane/ zamykane okna, komputer pokładowy MFA Plus, centralny zamek, regulacja wysokości przednich foteli i podparcia lędźwiowego kręgosłupa, podłokietnik, sprzęt audio RCD 310, koła ze stopu metali lekkich – Zakład produkcyjny: Wolfsburg (cały światowy rynek z wyjątkiem Chin i Rosji) – Zawieszenie: z przodu oś z kolumnami McPhersona z dolnymi trójkątnymi wahaczami; rama pomocnicza z aluminium. Z tyłu – oś czterowahaczowa, rama pomocnicza ze stali. źródło: VW

Leave A Comment