Suzuki Baleno

Suzuki BALENO występuje w dwóch wersjach nadwoziowych, jako czterodrzwiowy sedan oraz pięciodrzwiowe kombi.


W obu stosuje się ten sam czterocylindrowy, szesnastozaworowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1600 cm3. Rozwija on moc maksymalną 96 koni mechanicznych przy 6000 obrotów i moment 134 Nm przy 3000 obr/min. W układzie jego zasilania zastosowano elektronicznie sterowany, wielopunktowy wtrysk paliwa. Ta nowoczesna jednostka pozwala na rozpędzenie Suzuki do 175 km/h i na przyspieszanie nim do setki w czasie około 11 sekund. Jest więc autem całkiem dynamicznym i stosunkowo ekonomicznym, gdyż średnio zadowala się 7,3 litra benzyny (7,5 – kombi).


Nadwozie nie wyróżnia się niczym szczególnym, jest estetyczne i może się podobać. Przód auta wyposażono w pokaźnych rozmiarów zintegrowane reflektory, które zostały cofnięte w stosunku do charakterystcznej atrapy chłodnicy. Wizerunku dopełniają masywne zderzaki o płynnych liniach. W dolnej części zderzaka przedniego usytuowano dotatkowy wlot powietrza chłodzącego. Trójbryłowa linia sedana zaprojektowana została całkiem elegancko a miękkie łączenia poszczególnych elementów korzystnie wpływają na dynamikę auta. Duże są powierzchnie przeszklone, dzięki czemu górna część karoserii zyskała na lekkości.


Suzuki BalenoNie pozostaje to bez wpływu na widoczność z miejsca kierowcy. Nadwozie kombi różni się jedynie dodatkową przestrzenią bagażową, która wygląda trochę jak doklejona do sedana. Ogólne wywiera jednak bardzo pozytywne wrażenie.


Wnętrze nie szokuje ani przestronnością, ani wykończeniem. Nie jest przy tym ciasne, czy źle wykonane, po prostu ocenić je można jako przeciętne. Deska rozdzielcza jest estetyczna a jej ergonomia nie wzbudza większych zastrzeżeń. Pozytywne wrażenie wywierają siedzenia, szczególnie przednie, których konstrukcja zapewnia wygodę nawet podczas dłuższych podróży. Jakość zastosowanych tapicerek i innych elementów wykończeniowych mogłaby być nieco lepsza.


Całkiem bogate jest natomiast wyposażenie seryjne, które obejmuje między innymi: elektryczną regulację szyb, lusterek i świateł, centralny zamek, obrotomierz oraz wspomaganie kierownicy. Koła przednie zawieszono na kolumnach McPersona i sprężynach śrubowych. Hamulce wyposażono w tarcze wentylowane z przodu i bębny z tyłu oraz za dopłatą w ABS.

Leave A Comment