Rover 75


Szczytowym modelem firmy Rover jest 75.
Może on być napędzany przez następujące silniki do wyboru: 1,8/120 KM; 2,0 CDT/115 KM; 2,0 V6/150 KM lub 2,5 V6/175 KM. Jednostka 2,0 CDT jest dieslem pochodzącym z BMW 320d, jednak w Roverze umieszczono go poprzecznie a nie wzdłużnie. W samochodach BMW ma on także większą moc, wynoszącą 136 koni mechanicznych. W Roverze moc ta wynosi 115 KM a moment 260 Nm. Dzięki takim parametrom samochód rozwija prędkość 193 km/h a setkę uzyskuje po niecałych 12 sekundach od startu.
Pozostałe silniki zasilane są benzyną i zostały skonstruowane przez specjalistów Rovera.


Najpopularniejszy jest sześciocylindrowiec o pojemności skokowej 2000 cm3, który maksymalną moc 150 KM osiąga przy 6500 obr/min. Dysponuje momentem obrotowym o wartości 185 Nm przy 400 obr/min i rozpędza seventy-five (Anglicy uważają, że tylko tak można wypowiadać 75) do 210 km/h. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 10,2 sekundy. Najmniejszy ze stosowanych silników ma pojemność 1800 cm3 i po cztery zawory na cylinder. Jego moc 120 KM sprawia, że model 75 rozpędza się do 195 km/h a do 100 km/h przyspiesza w 11,6 sekundy. Topowa, 2,5-litrowa, sześciocylindrowa jednostka ma cylindry ułożone w kształcie litery V. To właśnie dzięki niej największy z Roverów uzyskuje setkę w 8,8 sekundy od startu a przyspieszać przestaje dopiero, gdy wskazówka prędkościomierza osiągnie liczbę 220. Moc maksymalna tego silnika wynosi 177 koni mechanicznych a moment 240 Nm. Wszystkie silniki napędzają koła przednie za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni manualnej lub 5-przełożeniowego automatu, który wymaga jednak dopłaty.


Rover 75Nadwozie Rovera 75 ma klasyczną brytyjską linię, którą cechuje krótki przedni zwis, wysoko położona krawędź okien i długi tył. Elegancję i prestiż auta podkreślają liczne elementy chromowane, takie jak atrapa chłodnicy, klamki drzwi, lusterka oraz listwy boczne – przednie i tylne. Lakierowane zderzaki płynnie przechodzą w resztę prawie pięciometrowego nadwozia.


Przy rozstawie osi wynoszącym 2746 mm Rover 75 oferuje wygodne, przestronne wnętrze. Pasażerowie przednich ani tylnych siedzeń nie będą mogli narzekać na ciasnotę. Całość prezentuje się wyjątkowo komfortowo, szczególnie w wersjach ze skórzaną tapicerką. Tarcze zegarów mają owalny kształt w kolorze kości słoniowej a okalające je obwódki sa chromowane. Chrom połyskuje także na klamkach i wielu innych detalach. Wiele elementów ma miękkie, owalne kształty począwszy od wspomnianych wskaźników, poprzez kratki nawiewu powietrza a na konsoli środkowej skończywszy.


Deska rozdzielcza oprócz tego, że szlachetna w formie jest także bardzo funkcjonalna, wszystkie elementy kontroli znajdują się w zasięgu ręki kierowcy. Szyby przednie, podobnie jak lusterka sterowane są elektrycznie. Elektrycznie regulowany jest także fotel kierowcy. W skórzanej kierownicy znajduje się airbag, jest też poduszka dla pasażera oraz poduszki boczne. Klimatyzacja, zestaw audio „Concert Hall” i system nawigacyjny dostępne są dopiero za dopłatą. Pojemność bagażnika wynosi 432 litry, co jest przyzwoitym rezultatem. Ponadto oparcie tylnej kanapy można złożyć, dzięki czemu istnieje możliwość przewozu nieco większych ładunków.
Niezależne zawieszenie wyposażone jest w stabilizator z przodu i wielowahaczową oś również ze stabilizatorem z tyłu.

Leave A Comment