Rover 45

17 stycznia 2007
Bez kategorii, Nowości

Seria 45 produkowana jest od 2000 roku, kiedy to zastąpiła dotychczasowy model, czyli Rovera 400. Różnica pomiędzy tymi samochodami polega głównie na przeprowadzonym face-liftingu, którego celem było upodobnienie auta do modelu 75. W efekcie przód 45 zaopatrzony został w okrągłe reflektory, pomiędzy którymi znajduje się klasyczna, chromowana atrapa chłodnicy. Eleganckie nadwozie o spokojnej stylistyce niewątpliwie wzbudzać może zaufanie. Niestety ten pojazd klasy średniej należy do jednych z najbardziej niedocenianych. Nawet lekka zmiana wizerunku auta, mająca na celu podniesienie jego prestiżu na niewiele się w tym przypadku zdała.


We wnętrzu Rovera jest wystarczająca ilość miejsca zarówno na przednich siedzeniach, jak i tylnej kanapie. Bardzo pozytywnie wypada wykończenie kabiny, które w niektórych kategoriach mogłoby konkurować z samochodami o klasę większymi. Zwolennicy Rovera docenią zapewne doskonałą staranność montażu i jakość użytych materiałów. Siedzenia zapewniają bardzo dobry komfort podróżowania a 470-litrowy bagażnik w większości sytuacji okazuje się wystarczający. W razie potrzeby istnieje dodatkowo możliwość złożenia tylnego oparcia i uzyskania w ten sposób przestrzeni o objętości 810 litrów.


Rover 45 Dostępne są trzy silniki benzynowe i jeden wysokoprężny. Podstawowy motor ma pojemność 1600 cm3, osiąga moc 109 koni i moment 138 Nm. Już ta wersja Rovera jechać może z prędkością 183 km/h oraz przyspieszać do setki w 11,8 sekundy. Średnio na przejechanie dystansu 100 km model 45 1,6 16V potrzebuje 6,9 litra benzyny bezołowiowej.


Druga w kolejności jednostka to 1,8 16V o mocy 117 KM i momencie 160 Nm. Rozpędzenie samochodu do 100 km/h zajmuje jej 10,5 sekundy a prędkość maksymalna to 190 km/h. Przeciętne zużycie paliwa wynosi 7,1 l/100 km.


Ofertę silników benzynowych zamyka niedostępny na polskim rynku dwulitrowy motor V6. Jest to oczywiście najmocniejsza odmiana serii 45, która osiąga 150 koni mechanicznych i 185 Nm. Dzięki zastosowaniu takiego silnika samochód podróżować może z prędkością przekraczającą 200 km/h, zużywając przy tym średnio 9,4 litra paliwa.


W przeciwieństwie do poprzednika, czyli modelu 400 obecna wersja może być napędzana turbodoładowanym, 2-litrowym dieslem o mocy 100 koni mechanicznych i momencie 240 Nm. Jest to bardzo interesujący silnik, gdyż zapewnia autu niezłe osiągi przy niskim zużyciu oleju napędowego. Prędkość maksymalną producent określa na 182 km/h, przyspieszenie na 12,1 sekundy a przeciętne spalanie na niecałe 6 litrów.

Leave A Comment