Rover 25


W roku 1999 seria 200 Rovera zastąpiona została przez model 25. Od swego poprzednika różni się on nieznacznie, gdyż przeprowadzono w nim po prostu face-lifting. Podstawowym wyróżnikiem modelu 25 są okrągłe, podwójne reflektory przednie oraz masywniejsze zderzaki. Zmiany te upodobniły nieco najmniejszego Rovera do topowej limuzyny tej firmy, czyli 75. Kompaktowy Rover nadal występuje w wersji trzy- lub pięciodrzwiowej i ma charakterystyczną, zaokrągloną karoserię.


Sylwetka auta jest zwarta i dynamiczna. Prestiżu dodaje bardzo wyrazista, chromowana atrapa, która jest wizytówką wszystkich modeli Rovera.
Na rynku polskim model 25 dostępny jest z szesnastozaworowym silnikiem benzynowym o pojemności 1400 cm3. Uzyskuje on moc maksymalną 84 koni mechanicznych przy 6000 obrotów i moment 110 Nm przy 4500 obr/min. Wystarcza to na uzyskanie prędkości maksymalnej 180 km/h i na przyspieszanie od zera do setki w niecałe 13 sekund.


Rover 25W Wielkiej Brytanii stosuje się ponadto trzy inne silniki benzynowe. Najmniejszy z nich to 1,6 16V o mocy 109 KM przy 6000 obr/min i momencie 138 Nm przy 4500 obr/min. Tak wyposażone auto spala przeciętnie 6,7 litra paliwa na 100 kilometrów.


Dwa kolejne silniki mają pojemność skokową 1800 cm3, jednak różnią się uzyskiwaną mocą. Pierwszy osiąga 117 a drugi 145 KM. Słabsza jednostka zadowala się przeciętnie 8,2 litra na setkę a silniejsza 7,5. Wnętrze serii 25 nie należy do zbytnio przestronnych, jednak na pewno nie można ocenić go jako ciasne. Uwagę zwraca bardzo dobre wykończenie i zadowalająca jakość użytych materiałów. Żadnych problemów nie stwarza obsługa poszczególnych urządzeń, gdyż przełączniki i wskaźniki pogrupowane zostały w logiczny, przemyślany sposób. Bagażnik małego Rovera mieści od 300 do 1090 litrów w zależności od położenia tylnej kanapy.

Leave A Comment