Oper Omega

Szczytowym modelem firmy Opel jest należąca do klasy wyższej Omega, która dostępna jest jako czterodrzwiowy sedan.


Główną cechą zewnętrzną tego samochodu jest jego elegancja. Przeprowadzony po pięciu latach produkcji modelu B face-lifting sprawił, że limuzyna Opla zyskała bardziej wyrazisty charakter. Zmienione zostały lampy, atrapa chłodnicy oraz kształt poszczególnych elementów oblachowania. Tym samym nadwozie zyskało nieco kantów i ostrych krawędzi, które niewątpliwie bardzo korzystnie wpłynęły na jego wygląd. Omega stała się tym samym pojazdem znacznie bardziej wyrazistym niż w latach 1994 – 1999.


Wnętrze Omegi zostało bardzo dobrze opracowane niemal pod każdym względem. Jakość użytych materiałów i staranność ich montażu reprezentują bardzo wysoki poziom. Żadnych zastrzeżeń nie wzbudza również wielkość kabiny, która nawet podczas długich podróży zapewnia wystarczającą ilość miejsca dla pięciu osób. Wygodnie ukształtowane siedzenia o odpowiednio dobranej twardości wręcz zachęcają do dalszych wyjazdów. To, co do tej pory poddawane było najczęściej krytyce (szczególnie w pierwszej odmianie auta) to stylistyka deski rozdzielczej. W obecnej generacji samochodu zauważyć można wyraźną poprawę w tej dziedzinie. Przekonstruowany kokpit zachował bardzo dobrą ergonomię a jednocześnie zyskał swój indywidualny styl, który przy odrobinie ekstrawagancji zachowuje elegancki wgląd.


Z czterech oferowanych silników najgorszymi osiągami legitymuje się turbodoładowany diesel z wtryskiem bezpośrednim. Ten 2,2-litrowy motor przy 4000 obr/min osiąga moc 120 KM a przy 1600 obr/min moment o wartości 280 Nm. Prędkość maksymalna Omegi 2,2 DTI wynosi 195 km/h a przyspieszenie do setki – 12,5 sekundy. Ogromną zaletą jest oczywiście niskie zapotrzebowanie na olej napędowy, które wynosi średnio 7,1 litra na 100 km. Za przeniesienie napędu na oś tylną odpowiedzialna jest 5-biegowa skrzynia sterowana ręcznie. {PHOTO_3} Benzynowy silnik 2,2 16V ma moc 144 koni mechanicznych przy 5800 obr/min i moment 203 Nm przy 4000 obrotów. Może on współpracować z manualną lub automatyczną skrzynią biegów. W pierwszym przypadku auto rozpędza się do setki w 10,5 sekundy a maksymalnie rozwija 210 km/h. Automat jest o 4 kilometry wolniejszy a sprint do 100 km/h zajmuje mu 11,5 sekundy.


Druga jednostka benzynowa to widlasty sześciocylindrowiec o pojemności skokowej 2600 cm3. Jego moc maksymalna osiąga wartość 180 KM przy 6000 obr/min a moment – 240 Nm przy 3400 obr/min. W połączeniu z ręczną skrzynią silnik ten rozpędza limuzynę do 229 km/h i zapewnia jej przyspieszenie w czasie 9,5 sekundy. Odmiana z przekładnią automatyczną rozpędza się do setki o sekundę dłużej i uzyskuje prędkość 224 kilometrów.
Najlepsze parametry osiąga 218-konny motor 3,2 V6 o momencie 290 Nm przy 3200 obr/min. Wersja ta występuje tylko ze skrzynią automatyczną, jednak nie przeszkadza to w uzyskiwaniu dobrych przyspieszeń (9 sekund) i jazdę z wysokimi prędkościami (240 km/h).

Leave A Comment