Szczytowym modelem firmy Opel jest należąca do klasy wyższej Omega, która dostępna jest jako czterodrzwiowy sedan.

Główną cechą zewnętrzną tego samochodu jest jego elegancja. Przeprowadzony po pięciu latach produkcji modelu B face-lifting sprawił, że limuzyna Opla zyskała bardziej wyrazisty charakter. Zmienione zostały lampy, atrapa chłodnicy oraz kształt poszczególnych elementów oblachowania. Tym samym nadwozie zyskało nieco kantów i ostrych krawędzi, które niewątpliwie bardzo korzystnie wpłynęły na jego wygląd. Omega stała się tym samym pojazdem znacznie bardziej wyrazistym niż w latach 1994 – 1999.

Wnętrze Omegi zostało bardzo dobrze opracowane niemal pod każdym względem. Jakość użytych materiałów i staranność ich montażu reprezentują bardzo wysoki poziom. Żadnych zastrzeżeń nie wzbudza również wielkość kabiny, która nawet podczas długich podróży zapewnia wystarczającą ilość miejsca dla pięciu osób. Wygodnie ukształtowane siedzenia o odpowiednio dobranej twardości wręcz zachęcają do dalszych wyjazdów. To, co do tej pory poddawane było najczęściej krytyce (szczególnie w pierwszej odmianie auta) to stylistyka deski rozdzielczej. W obecnej generacji samochodu zauważyć można wyraźną poprawę w tej dziedzinie. Przekonstruowany kokpit zachował bardzo dobrą ergonomię a jednocześnie zyskał swój indywidualny styl, który przy odrobinie ekstrawagancji zachowuje elegancki wgląd.

Z czterech oferowanych silników najgorszymi osiągami legitymuje się turbodoładowany diesel z wtryskiem bezpośrednim. Ten 2,2-litrowy motor przy 4000 obr/min osiąga moc 120 KM a przy 1600 obr/min moment o wartości 280 Nm. Prędkość maksymalna Omegi 2,2 DTI wynosi 195 km/h a przyspieszenie do setki – 12,5 sekundy. Ogromną zaletą jest oczywiście niskie zapotrzebowanie na olej napędowy, które wynosi średnio 7,1 litra na 100 km. Za przeniesienie napędu na oś tylną odpowiedzialna jest 5-biegowa skrzynia sterowana ręcznie. {PHOTO_3} Benzynowy silnik 2,2 16V ma moc 144 koni mechanicznych przy 5800 obr/min i moment 203 Nm przy 4000 obrotów. Może on współpracować z manualną lub automatyczną skrzynią biegów. W pierwszym przypadku auto rozpędza się do setki w 10,5 sekundy a maksymalnie rozwija 210 km/h. Automat jest o 4 kilometry wolniejszy a sprint do 100 km/h zajmuje mu 11,5 sekundy.

Druga jednostka benzynowa to widlasty sześciocylindrowiec o pojemności skokowej 2600 cm3. Jego moc maksymalna osiąga wartość 180 KM przy 6000 obr/min a moment – 240 Nm przy 3400 obr/min. W połączeniu z ręczną skrzynią silnik ten rozpędza limuzynę do 229 km/h i zapewnia jej przyspieszenie w czasie 9,5 sekundy. Odmiana z przekładnią automatyczną rozpędza się do setki o sekundę dłużej i uzyskuje prędkość 224 kilometrów.
Najlepsze parametry osiąga 218-konny motor 3,2 V6 o momencie 290 Nm przy 3200 obr/min. Wersja ta występuje tylko ze skrzynią automatyczną, jednak nie przeszkadza to w uzyskiwaniu dobrych przyspieszeń (9 sekund) i jazdę z wysokimi prędkościami (240 km/h).
