Opel Vectra

Obok najbardziej funkcjonalnej odmiany kombi Opel Vectra występuje również w wersji sedan oraz jako pięciodrzwiowy hatchback.


Oba nadwozia odznaczają się dynamiczną i elegancką sylwetką. Jednocześnie nie mają one szokujących linii; dlatego na ulicy nie wyróżniają się z tłumu pojazdów. Szerokie, podłużne reflektory, doskonale komponujące się z karoserią lusterka zewnętrzne i płynne linie to najbardziej charakterystyczne cechy samochodu. Odpowiednio zachowane proporcje między powierzchniami przeszklonymi a oblachowaniem sprawiają, że Vectra nie jest ani szczególnie masywna ani przesadnie lekka. Krótko mówiąc sprawia wrażenie solidnego, godnego zaufania samochodu.


Kabina pasażerska bez większego trudu mieści pięć osób, zapewniając im wystarczającą ilość miejsca na nogi i nad głowami. Jedyny problem pojawić się może na wysokości łokci, na tylnej kanapie. Odpowiednio ukształtowane siedzenia nie wzbudzają zastrzeżeń podobnie zresztą, jak jakość tapicerek i elementów z tworzyw sztucznych. Są one przyjemne w dotyku i starannie wykończone. Czytelna deska rozdzielcza zapewnia kierowcy wygodną obsługę. Bagażnik hatchbacka mieści od 480 do 1180 litrów. Odmiana sedan przy komplecie pasażerów pomieścić może 500 litrów, ale i ona ma rozkładaną kanapę, co znacznie zwiększa funkcjonalność.


Bogata oferta jednostek napędowych sprawia, że każdy znajdzie w niej coś odpowiedniego. Podstawowym silnikiem jest obecnie 100-konny 1,6 o momencie maksymalnym 150 Nm. Zapewnia on prędkość maksymalną 188 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w 12,5 sekundy. Drugi motor ma pojemność 1,8 litra, moc 125 KM i moment 170 Nm. Dzięki niemu Opel Vectra osiąga prędkość 100 km/h w 10,5 sekundy od startu i rozpędza się maksymalnie do 208 kilometrów.


Samochody z silnikiem 2,2 16V potrafią uzyskiwać prędkość 218 km/h a sprint do setki zajmuje im jedynie 9,5 sekundy. Silnik ten ma moc 147 KM i moment o wartości 203 Nm.


Klienci poszukujący naprawdę dynamicznej limuzyny powinni zainteresować się 170-konną, sześciocylindrową odmianą o pojemności 2600 cm3. Prędkość 230 km/h i przyspieszenie do setki w czasie 8,5 sekundy to naprawdę dobry wynik. Miłośnikom silników wysokoprężnych zaoferowano dwa motory DTI o pojemności 2,0 i 2,2 litra. Osiągają one moc odpowiednio 100 i 125 koni mechanicznych oraz moment 230 i 270 Nm. Mniejsza jednostka zapewnia prędkość 195 km/h i przyspieszenie w 13 sekund. Wersja 2,2 jest szybsza o 12 kilometrów a sprint do setki zajmuje jej 10,5 sekundy.

Leave A Comment