Opel Zafira

Opel Zafira jest 7-miejscowym samochodem odznaczającym się bardzo wysoką funkcjonalnością wnętrza. Model ten powstał na bazie Astry i przejął od niej kilka elementów.


Pochodzenie vana widoczne jest już na pierwszy rzut oka, bowiem jego część przednia do złudzenia przypomina kompaktowego protoplastę. Linia nadwozia przywodzi na myśl bardziej samochody typu kombi, niż typowego vana, jednak rozmiar i pojemność karoserii klasyfikują auto właśnie w tej drugiej kategorii. Przy projektowaniu Zafiry zrezygnowano z jakichkolwiek ekstrawagancji na korzyść solidnego, eleganckiego wyglądu.


Auto posiada bardzo przestronne wnętrze, które dzięki systemowi Flex 7 jest niezmiernie wszechstronne. Fotele można dowolnie składać, wybierając jedno z 49 ustawień. Całość została bardzo estetycznie zaprojektowana a jakość montażu pozostaje na wysokim poziomie. Deska rozdzielcza jest czytelna i łatwa w obsłudze. Wszystkie włączniki i wskaźniki znajdują się w zasięgu kierowcy. Siedzenia sprawiają wrażenie wygodnych a całości pozytywnego wrażenia dopełnia dobre wyciszenie wnętrza. Po złożeniu trzeciego rzędu siedzeń bagażnik oferuje pojemność 575 litrów, po złożeniu dwóch rzędów – 1705 litrów. Jeśli autem ma podróżować siedem osób, to na bagaże pozostaje niewiele, bo jedynie 150 l. Załadunek ułatwia duża klapa i niska krawędź bagażnika. Wnętrze wyposażono oczywiście w wiele praktycznych schowków.


Dostępne są trzy rodzaje silników benzynowych: 1,6; 1,8 i 2,2 oraz jeden diesel. Najmniejszy silnik osiąga moc 100 koni mechanicznych i moment 150 Nm przy 3600 obr/min. Pozwala on na rozpędzenie Zafiry do 176 kilometrów na godzinę i na przyspieszanie nią do setki w 13 sekund. Średnie zużycie paliwa wynosi 7,9 litra na sto kilometrów.
Jednostka 1,8 przy 3800 obr/min osiąga moment maksymalny o wartości 170 Nm a jej moc wynosi 125 koni mechanicznych. Rozpędzenie auta do setki zajmuje 11,5 sekundy a maksymalna prędkość, jaką można osiągnąć to 188 km/h. Przeciętnie na przejechanie 100 kilometrów potrzebne jest osiem i pół litra benzyny bezołowiowej. Napęd na koła przednie przenoszony jest za pomocą 5-przełożeniowej skrzyni ręcznej lub czterobiegowego automatu.


Opel Zafira Dwie skrzynie do wyboru oferowane są również w połączeniu z silnikiem 2,2 o mocy 147 KM i momencie 203 Nm. Prędkość maksymalna tej najsilniejszej odmiany Zafiry wynosi równe 200 kilometrów a sprint do setki trwa 10 sekund. Dwulitrowy diesel z turbodoładowaniem i wtryskiem bezpośrednim ma moc 100 koni mechanicznych i moment o wartości 230 Nm. Ta bardzo oszczędna jednostka w praktyce okazuje się jednak nieco za słaba do napędu Opla. Na rozpędzenie się do 100 km/h trzeba bowiem czekać aż 14 sekund a maksymalna prędkość to 175 kilometrów.


Zawieszenie zbudowane jest z trójkątnych wahaczy poprzecznych na ramie nośnej ze stabilizatorem z przodu. Z tyłu znajduje się zespolona oś skrętna.

Leave A Comment