Opel Tigra

Tigra jest 3-drzwiowym coupé powstałym na płycie podłogowej Corsy.


Przednia część nadwozia przypomina Corsę, ale to jedyne podobieństwa. Łukowaty dach i mocno wygięte słupki tylne zostały zaprojektowane przez Hideo Kodame specjalnie dla Tigry. Wspomniane słupki połączone są sztywną, poprzeczną belką, która pełni funkcję pałąka bezpieczeństwa.


Wnętrze zapewnia przyzwoite warunki podróżowania dla dwóch osób. Wprawdzie auto rejestrowane jest jako 4-osobowe, jednak tylne siedzenie jest raczej symboliczne. Deska rozdzielcza i poszycie wewnętrzne drzwi pochodzą z Corsy. Całość jest dobrze wykończona, szczególnie bardzo wygodne są fotele stworzone specjalnie dla tego modelu. Bagażnik ma pojemność 215 lub po złożeniu kanapy 425 litrów. Załadunek ułatwia duża klapa, którą stanowi szyba tylna umieszczona na stalowej ramie. Wysoko niestety sięga próg przestrzeni ładunkowej, jednak nie należy zapominać, że auto posiada sportową charakterystykę, która rzadko idzie w parze z funkcjonalnością.


Model ten wyposażony jest w jeden z dwóch szesnastozaworowych silników o pojemnościach 1400 i 1600 cm3 oraz mocach 90 i 106 KM. Wersje silnikowe to także wersje wyposażenia, np. w modelu 1,4 stosowana jest czarna tapicerka “arki”, a w 1,6 tapicerka skórzana “tobacco”.


Mniejsza jednostka osiąga moment maksymalny 125 Nm przy 4000 obrotów. Auto takie przyspiesza do stu kilometrów na godzinę w 10,5 sekundy a jego maksymalna prędkość wynosi 182 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 7,4 litra. Tigra 1,6 rozpędza się do 203 kilometrów na godzinę a setkę osiąga po niecałych 10 sekundach. Moment maksymalny ma wartość 148 Nm przy 4000 obr/min. W cyklu mieszanym auto spala 7,7 litra benzyny na sto kilometrów.


Stosunkowo twarde zawieszenie Tigry zachęca do sportowych wyczynów, gdyż dobrze utrzymuje ją podczas jazdy po linii prostej i pokonywania zakrętów. Auto ze 100 km/h zatrzymuje się na dystansie 42,2 metra.

Leave A Comment