Mitsubishi Galant

Mitsubishi GALANT do Europy trafił po dwóch latach od prezentacji w Japonii, czyli w 1998 roku.


Występuje on w dwóch wersjach nadwoziowych, jako 4-drzwiowy sedan lub wagon (kombi). Do napędu służyć może jedna z dwóch jednostek. Silniejszy jest motor benzynowy o pojemności skokowej 2500 cm3, dysponujący mocą 163 koni mechanicznych przy 5750 obr/min i momentem 223 Nm przy 4500 obr/min. Ten sześciocylindrowiec współpracować może z 5-biegową skrzynią ręczną lub 4-przełożeniowym automatem.


Zużycie paliwa w wersji manualnej wynosi średnio 9,3 litra na setkę a w automatycznej, 9,9 litra. Auto odznacza się bardzo dobrą dynamiką, sprint od zera do stu km/h zajmuje mu jedynie 8,2 sekundy.


Drugi silnik ma objętość 2,4 litra i charakteryzuje go bezpośredni wtrysk paliwa (GDI). Osiąga on moc 150 koni mechanicznych przy 5500 obr/min i maksymalny moment o wartości 223 Nm przy 3500 obr/min. Także w tym przypadku dostępna jest manualna lub automatyczna skrzynia biegów. Galant 2,4 GDI osiąga prędkość 100 kilometrów na godzinę w około 9 sekund. Wyposażony w przekładnię ręczną spala 8,3 litra benzyny a w wersji automat, 8,8 litra na setkę. Napęd przenoszony jest na oś przednią.


Mitsubishi GalantNadwozie ma elegancką a jednocześnie usportowioną sylwetkę. Sprawia wrażenie dynamicznego, a nawet agresywnego. Zderzaki, listwy i lusterka lakierowane są w kolorze karoserii. Wnętrze jest bardzo przestronne i komfortowe, bez kłopotu mieści pięć osób. Zaprojektowano je estetycznie i funkcjonalnie, od deski rozdzielczej począwszy na bagażniku skończywszy. Pozytywne wrażenie wywierają ponadto wygodne fotele.


Wyposażenie podstawowe jest bardzo bogate i obejmuje m.in. elektrycznie sterowane szyby i lusterka, automatyczną klimatyzację, centralny zamek i nawiew powietrza do tylnej części kabiny. Nad bezpieczeństwem czuwają poduszki powietrzne kierowcy, pasażera i boczne oraz trójpunktowe pasy bezpieczeństwa dla wszystkich osób. Przed poślizgiem kół podczas hamowania chroni system ABS. Skórzana tapicerka i drewnopodobna okleina deski rozdzielczej to standard w Galantach 2,5 V6.

Leave A Comment