Lexus GS

Lexus serii GS dostępny jest w dwóch wersjach silnikowych, jako GS 300 i GS 430. Samochód ten jest doskonałym połączeniem wysokiego komfortu podróżowania z zacięciem sportowym.


Bardzo efektowne nadwozie zaprojektowane zostało przez Giorgio Giugiaro. Cechuje się ono dynamiczną, nowoczesną sylwetką, która pomimo upływu lat pozostaje atrakcyjna. Głównym elementem przodu auta jest typowa dla Lexusa, chromowana atrapa chłodnicy. Elegancji dodają ponadto podwójne, owalne reflektory i wyposażony w chromowaną listwę szeroki zderzak. Takie estetyczne, wąskie listwy okalają cały samochód, odnaleźć je można również na bocznych ramkach okiennych. Styl auta kreuje ponadto łagodnie poprowadzona linia dachu, która łącząc się z szybą tylną zachodzi daleko na masywną pokrywę bagażnika.


Wnętrze GS 300 jest świetnym połączeniem wygody z elementami sportowymi. Fotele zapewniają wysoki komfort podczas pokonywania długich dystansów a jednocześnie świetnie spisują się w szybkiej jeździe po krętych drogach. Poręczna kierownica gwarantuje pewne prowadzenie auta a jej skórzane obicie dodaje prestiżu. Krótka dźwignia skrzyni biegów jest łatwa w obsłudze a jednocześnie ma bardzo interesującą stylistykę, spotykaną w samochodach sportowych. Tego typu połączenia można by mnożyć jeszcze długo.


Ogólnie Lexus wywiera po prostu bardzo dobre wrażenie, na które ma duży wpływ przestronność wnętrza, jego ergonomia i bardzo wysoki poziom wykończenia. Niezwykle pojemny i ustawny jest 515-litrowy bagażnik.


Podstawowe źródło napędu tego czterodrzwiowego sedana stanowi 3-litrowa, 6-cylindrowa jednostka rzędowa wyposażona w wielopunktowy wtrysk benzyny. Osiąga ona moc maksymalną 219 koni mechanicznych przy 5800 obr/min i moment 294 Nm przy 3800 obr/min. Auto zapewnia bardzo dobre osiągi, setkę uzyskuje po 8,2 sekundy od startu a jego prędkość maksymalna to 230 km/h. Niestety za taką przyjemność trzeba płacić na stacji paliw, gdyż GS 300 pochłania przeciętnie 11,6 litra paliwa. {PHOTO_3} Mocniejsza odmiana samochodu (GS 430) wyposażona została w jednostkę V8 o pojemności 4300 cm3. Osiąga ona moc 283 koni mechanicznych przy 5600 obr/min i potężny moment maksymalny o wartości 417 Nm przy 3500. Osiągi tak wyposażonego Lexusa są naprawdę doskonałe. Sprint do setki trwa jedynie 6,3 sekundy a maksymalna prędkość została elektronicznie ograniczona do 250 kilometrów na godzinę. Średnie zużycie paliwa wynosi 12,3 litra na 100 km. W obu opisanych przypadkach napęd przenoszony jest na koła tylne za pośrednictwem 5-biegowej, automatycznie sterowanej przekładni.


Wszystkie koła zawieszone są na kolumnach McPersona. Tylną oś wyposażono ponadto w wahacz poprzeczny. Przed poślizgiem podczas hamowania chroni układ ABS, który współpracuje z czterema tarczami (przednie są wentylowane).

Leave A Comment