Lexus IS

Najmniejszym modelem japońskiej firmy Lexus jest IS 200, będący luksusową limuzyną klasy C, o sportowym zacięciu.


Nadwozie typu sedan jest masywne i eleganckie. Owa masywność zauważalna jest głównie z boku auta, na co wpływ ma wysoko poprowadzona, dolna krawędź okien i szeroki, silnie pochylony słupek tylny. Zachodzi on mocno na klapę bagażnika sprawiając, że tył przypomina nieco auto typu hatchback. Mocno na boki karoserii zachodzą zarówno przednie, jak i tylne kierunkowskazy o białych kloszach. W części przedniej wzrok przykuwa duża, chromowana krata wlotu powietrza z charakterystycznym, owalnym logo Lexusa.


Wizerunek uzupełniają duże, podwójne reflektory i wcinający się między nie a atrapę, lakierowany zderzak. W jego skrajne części wpuszczono światła przeciwmgielne a po środku znalazł się pokaźnych rozmiarów, dodatkowy wlot powietrza. Krótki, masywny tył zdobią trójkątne, białe klosze świateł, przez które “przebijają się” okrągłe, czerwone lampy. Dwa dodatkowe światła znajdują się po obu stronach wysoko umieszczonej tablicy rejestracyjnej.


Bogato wyposażone wnętrze stylizowane jest na wóz sportowy. Najciekawszym elementem są wskaźniki wyglądające tak, jakby przeniesiono je wprost z samolotu. Zdominował je duży prędkościomierz, któremu podporządkowano pozostałe “zegary”.
Estetycznie zaprojektowana deska rozdzielcza jest bardzo funkcjonalna, więc nie sprawia kierowcy żadnych kłopotów. Wyposażenie seryjne obejmuje takie elementy jak: elektryczną regulację wszystkich szyb, lusterek, szyberdachu i fotela kierowcy. Siedzenia zapewniają wysoki komfort, obito je skórą a przednie wyposażono nawet w ogrzewanie. Nad bezpieczeństwem biernym podczas zderzenia czuwają cztery poduszki powietrzne, natomiast klimat w kabinie poprawia automatyczna klimatyzacja. Bagażnik Lexusa jest spory; mieści 400 litrów.


Samochód napędzany jest 6-cylindrową, rzędową jednostką o pojemności 2 litrów, która zasilana jest poprzez wielopunktowy wtrysk paliwa. Przy 6200 obr/min uzyskuje ona moc 155 KM a przy 4400 moment obrotowy o wartości 195 Nm. Niespotykanym rozwiązaniem w autach japońskich jest zastosowany w IS 200 napęd na oś tylną. Przenoszony jest on za pośrednictwem bardzo precyzyjnie działającej, czterostopniowej przekładni automatycznej lub skrzyni manualnej.
Auto jest dynamiczne, w przypadku skrzyni ręcznej na rozpędzenie się do setki potrzebuje 9,5 sekundy a jego maksymalna prędkość wynosi 215 km/h. Automat potrafi jechać z prędkością 205 km/h a sprint do setki zajmuje mu 11,2 sekundy. Dość wysokie jest zużycie paliwa, które wynosi średnio około 10 litrów benzyny na 100 kilometrów.


Za zatrzymanie samochodu odpowiedzialne są tarcze wentylowane z przodu i pełne z tyłu oraz seryjnie montowany ABS. Wszystkie koła zawieszone są na kolumnach McPersona. Tylną oś wyposażono ponadto w wahacz poprzeczny.

Leave A Comment