Kia Clarus

Limuzyna Kia CLARUS napędzana jest jednym z dwóch silników do wyboru. Pierwszy ma pojemność skokową 1800 cm3 i rozwija moc 116 koni przy 5750 obr/min oraz moment 152 Nm przy 4500 obr/min. Zapewnia on autu prędkość maksymalną 185 km/h, zużywając przy tym średnio 9,2 litra benzyny na sto kilometrów. Clarus 1,8 może być wyposażony w 5-biegową skrzynię manualną lub 4-przełożeniowy automat. Wyposażenie samochodu dostępne jest w czterech wersjach.


Jednostka dwulitrowa uzyskuje przy 6000 obrotów moc 133 KM a przy 4000 moment maksymalny o wartości 171 Nm. Średnio z 60-litrowego zbiornika znika 9,5 litra paliwa na każde 100 kilometrów. Prędkość maksymalną określono jako 195 km/h a przyspieszenie do setki zajmuje niecałe 11 sekund. Napęd na koła przednie przenoszony jest za pośrednictwem 4-biegowej automatycznej lub 5-biegowej przekładni ręcznej. Dostępne są trzy warianty wyposażenia.


Kia ClarusNadwozie samochodu na pierwszy rzut oka przypomina Forda Mondeo. Jest ono całkiem eleganckie i może się podobać. Reflektory przednie mają kształt przywołujący na myśl kroplę wody. Między nimi znajduje się estetyczna chromowana atrapa chłodnicy. Zderzaki, klamki i lusterka lakierowane są w kolorze karoserii. Mankamentem jest brak listew ochronnych zderzaków, co naraża je na zarysowanie.


Tył Clarusa ma płynną, spokojną linię i nie wyróżnia się niczym szczególnym. Wnętrze przy rozstawie osi 266 centymetrów zapewnia pięciu osobom wystarczającą przestrzeń. Fotele są wygodne i właściwie wyprofilowane co sprawia, że pasażerowie nie odczuwają dyskomfortu, np. podczas mijania zakrętów. Pasażerowie zajmujący tylną kanapę także nie mają powodów do narzekań; pozostawiono im wystarczającą ilość miejsca zarówno na nogi, jak i nad głowami.


Główną wadą wnętrza Clarusa jest niska jakość materiałów wykończeniowych, szczególnie deski rozdzielczej. Pomimo tego kokpit jest dość czytelny i wygodny w obsłudze. Bagażnik oferuje przestrzeń 424 litrów i można go powiększyć do 764. Zawieszenie przednie jest niezależne, wyposażone w trójkątne wahacze poprzeczne i stabilizatory. Z tyłu znajduje się oś McPersona.


Układ hamulcowy to tarcze z przodu i z tyłu, przy czym przednie są wentylowane, oraz układ ABS. Wyjątek stanowi Clarus 1,8, wyposażony w tylne bębny i nie posiadający w dwóch tańszych wersjach układu przeciwpoślizgowego. Zębatkowy układ kierowniczy ma seryjne wspomaganie.

Leave A Comment