Lada 110

Najnowszym samochodem firmy Lada jest model 110, który występuje w trzech podstawowych wersjach nadwoziowych, jako sedan, hatchback oraz kombi. Produkcja tego auta ruszyła w grudniu 1996 roku, stosuje się w nim silnik benzynowy o pojemności 1500 cm3. Motor ten zasilany jest wtryskiem wielopunktowym i wyposażony w elektroniczny układ zapłonowy. Moc maksymalna wynosi 76 koni mechanicznych przy 5600 obr/min a moment obrotowy to 118 Nm przy 3000 obr/min. Napęd na przednią oś przenoszony jest za pośrednictwem pięciostopniowej skrzyni manualnej. Lada 110 do setki przyspiesza w czasie 13 sekund i rozpędza się do prędkości 165 km/h. Zużycie paliwa producent określa na 8,9 litra w mieście i 5,2 poza nim.


Nadwozie auta odznacza się spokojną, aerodynamiczną sylwetką, z lekko unoszącą się ku górze linią boczną. Nie sposób doszukać się w nim kantów ani ostrych krawędzi, wszystko zostało zaokrąglone, przez co Lada prezentuje się całkiem nowocześnie. Ogólny wizerunek poprawiają ponadto lakierowane zderzaki i wyposażone w białe klosze światła kierunkowskazów.


Przód samochodu zdominowały duże, prostokątne reflektory, pomiędzy którymi znajduje się wąski wlot powietrza chłodzącego i znak firmowy. Światła tylne połączone zostały szeroką, czerwoną listwą odblaskową, która wizualnie poszerza pojazd. Wszystkie słupki są dość wąskie, dzięki czemu duża jest powierzchnia szyb, a co za tym idzie dobra widoczność.


Lada 110Niewątpliwą zaletą 110-tki jest obszerne, stosunkowo wygodne wnętrze. Cztery osoby mogą w nim po prostu podróżować swobodnie. Duży wpływ na komfort mają bez wątpienia siedzenia, a te są bardzo wygodne. Przednie przypominają nieco te stosowane w Samarach, lecz znacznie ulepszone. Tylna kanapa charakteryzuje się wysokim oparciem i składanym podłokietnikiem, wyposażonym w uchwyty do napoi.


Boki drzwi wykończone zostały przyjemną w dotyku tapicerką, co znacznie poprawia wygląd wnętrza. Deska rozdzielcza to element najbardziej odstający od współczesnych trendów. Charakteryzuje się ona przestarzałą stylistyką i niską jakością materiałów wykończeniowych. Sytuację poprawia bogate wyposażenie tablicy przyrządów. Umieszczono na niej np. kontrolkę, która informuje o niedomknięciu drzwi oraz awarii świateł pozycyjnych i stopu. Mile zaskakuje także wyciszenie wnętrza.


Bagażnik Lady mieści od 416 do 1270 litrów. Jest on foremnie ukształtowany, lecz niestety ma dość wysoką krawędź załadunku. Na uznanie zasługuje zastosowanie kieszeni służącej do przewozu długich przedmiotów takich, jak np. narty.
Oś przednią wyposażono w kolumny McPersona i tarczowe hamulce wentylowane. W tyle znalazła się belka skrętna i bębny.

Leave A Comment