Hyundai H100

Dostawczy Hyundai H100 występuje w dwóch podstawowych wersjach, jako samochód skrzyniowy lub van. Pierwszy charakteryzuje się mieszczącą trzy osoby kabiną i znajdującą się za nią platformą ładunkową wyposażoną w trzy opuszczane burty.


Podstawowy rozstaw osi to 243 cm, lecz istnieje także wersja wydłużona, o rozstawie wynoszącym 264 cm. Dostępne są dwa typy kabiny – Standard i Super. Krótsze auto ze standardową kabiną oferuje skrzynię ładunkową o długości 278 cm i ma ładowność 1375 kilogramów. Wersja super może przewieźć towar długi na 246 centymetrów, o masie nie przekraczającej 1360 kg. Wydłużony H100 Truck standard ma platformę mieszczącą 311 cm a jego ładowność wynosi 1335 kilogramów, natomiast z kabiną typu super długość wynosi 286 cm a ładowność 1325 kg.


We wszystkich przypadkach skrzynia ma szerokość 160 cm a wysokość jej burt wynosi 355 mm. Oś tylna posiada podwójne koła. Van może być wyposażony w przeszkloną, bądź blaszaną przestrzeń bagażową, której szerokość wynosi 152 a wysokość 136 centymetrów. Długość uzależniona jest od tego, czy auto występuje w wersji 3- czy 6-osobowej. W pierwszym przypadku wynosi ona 273 cm a w drugim 165. Dostęp do przestrzeni ładunkowej umożliwiają boczne przesuwane drzwi i tylna unoszona klapa.


Hyundai H100 Do napędu Hyundaia H100 służy turbodoładowany silnik wysokoprężny o pojemności 2500 cm3 i mocy 85 koni mechanicznych przy 4200 obr/min. Wersję Van rozpędza on do prędkości 130 km/h. Napęd na koła tylne przenoszony jest za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni manualnej. Średnie zużycie paliwa Trucka wynosi 7,8 a Vana 8,4 litra na sto kilometrów. Kabina Trucka różni się znacznie od Vana, szczególnie z przodu. Skrzyniowy H100 ma okrągłe światła i reflektory przeciwmgielne, w wersji zabudowanej elementy te mają kształt podłużny. Inne są także lusterka wsteczne i zderzaki.


Ogólna sylwetka jest nowoczesna i lekko zaokrąglona. Kabina zapewnia całkiem przyzwoite warunki pracy. Wspomaganie kierownicy ułatwia manewrowanie autem a oparcie fotela kryje bardzo praktyczny stolik. Deskę rozdzielczą skonstruowano poprawnie a jej obsługa jest łatwa i przyjemna.
Zawieszenie przednie działa niezależne i składa się z dwóch wahaczy poprzecznych, podłużnego drążka skrętnego i stabilizatora.


Zależny tył to oś sztywna, wzdłużny resor półeliptyczny i stabilizator. Układ hamulcowy wyposażono w tarcze wentylowane z przodu i bębny z tyłu.

Leave A Comment