Hyundai Lantra

15 grudnia 2006
Bez kategorii, Hyundai Nowości

Hyundai LANTRA napędzany może być jednym z dwóch silników. Jednostka podstawowa ma pojemność skokową 1500 cm3 i rozwija moc 88 koni mechanicznych przy 5500 obrotów oraz moment 128,5 Nm przy 4300 obr/min. Parametry te pozwalają na rozpędzenie auta do prawie 180 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 7,7 litra na 100 kilometrów.


Silnik o pojemności 1,8 litra zapewnia prędkość maksymalną 196 km/h, zużywając przy tym średnio około ośmiu litrów na sto kilometrów. Przy prędkości obrotowej 6100 osiągana jest moc maksymalna wynosząca 128 koni a przy 5000 uzyskiwany jest moment 162 Nm. Obie jednostki zasilane są benzyną bezołowiową poprzez wielopunktowy wtrysk paliwa i za pośrednictwem 5-biegowej przekładni manualnej przenoszą napęd na przednią oś.


Hyundai LantraLinia karoserii została zarysowana dużą ilością łuków, co jest typowe dla aut Hyundaia. Przód zaopatrzono w szeroką atrapę chłodnicy, która jest zintegrowana z masywnym zderzakiem. Zderzak charakteryzuje się dużym wlotem powietrza i wkomponowanymi reflektorami przeciwmgielnymi.


Aerodynamiczna karoseria ma stosunkowo wysoko poprowadzoną linię okien a wszystkie jej elementy polakierowano na taki sam kolor (klamki, lusterka, zderzaki). Wystarczająco przestronne wnętrze może dość swobodnie pomieścić pięć osób. Jest ono estetycznie zaprojektowane i wykonane, deska rozdzielcza sprawia dobre wrażenie a jej obsługa nie stwarza zbytnich kłopotów. Wszystkie włączniki i wskaźniki są czytelne i zostały logicznie pogrupowane. Siedzenia zapewniają dobry komfort podróżowania a tylne są składane i dzielone w stosunku 60 : 40, co znacznie zwiększa funkcjonalność Lantry. Przy komplecie pasażerów pojemność bagażnika wynosi niecałe 400 litrów, co jak na klasę auta nie jest wynikiem rewelacyjnym.


W niezależnym zawieszeniu wykorzystano kolumny McPersona, wahacze poprzeczne i stabilizator z przodu oraz oś wielowahaczową z amortyzatorami teleskopowymi, sprężynami śrubowymi i stabilizatorem z tyłu. Hamulce przednie są tarczowe a tylne bębnowe. W wersjach z układem przeciwpoślizgowym ABS obie osie wyposażono w tarcze.

Leave A Comment