Dodge Caravan

14 grudnia 2006
Bez kategorii, Dodge Nowości

Dodge Caravan jest dużym, komfortowym vanem, który jest odpowiednikiem produkowanego przez Chryslera modelu Voyager. Podobnie jak konkurent pojazd Dodge’a występuje w dwóch odmianach: podstawowej, jako Caravan oraz większej i bardziej luksusowej – Grand Caravan.


Jednobryłowe nadwozie auta ma bardzo elegancki a zarazem dynamiczny wygląd. Już na pierwszy rzut oka widać, że powstało ono dla ludzi potrzebujących bardzo pojemnego a za razem luksusowego samochodu. Przednia część odznacza się wielką, silnie pochyloną szybą, która doskonale integruje się z niezbyt długą maską silnika. Ogromną część przodu modelu Caravan zajmuje pokaźna atrapa chłodnicy, której kształt jest typowy dla pojazdów marki Dodge. To właśnie ta kratownica jest najbardziej rzucającym się elementem, gdyż „giną” przy niej zarówno masywny zderzak, jak i sporych rozmiarów reflektory. Poprowadzony bardzo delikatnym łukiem dach załamuje się płynnie w swej tylnej części przechodząc w pokrywę bagażnika. Dynamiczna sylwetka podkreślona została wznoszącą się linią okien a spora powierzchnia elementów przeszklonych dodaje autu nieco lekkości.


Dostępu do kabiny chronią szeroko otwierane drzwi przednie i odsuwane, tylne. Po zajęciu miejsc uwagę zwraca niesamowita przestronność wnętrza, która szczególnie mocno odczuwalna jest na przednich siedzeniach. Dzieje się tak głównie za sprawą dużej szyby, która w swej dolnej części sięga bardzo daleko. Tuż za nią znajduje się masywna deska rozdzielcza. Pomimo swych rozmiarów okazuje się ona łatwa w obsłudze a znajdujący się vis a vis kierowcy zestaw wskaźników – czytelny. Komfortowe siedzenia wyposażono w podłokietniki, które okazują się niezwykle przydatne zwłaszcza podczas dłuższych podróży. A właśnie do takich Dodge wydaje się być stworzony. Bez kłopotu pomieści on bowiem całą rodzinę wraz z jej urlopowym bagażem.


Każda z trzech dostępnych, benzynowych jednostek napędowych zapewnia autu bardzo dobrą dynamikę. Ofertę otwiera silnik o pojemności skokowej 2,4 litra. Uzyskuje on moc 150 koni mechanicznych przy 5200 obr/min i moment 226 Nm przy 4000 obrotów. Drugi w kolejności jest 180-konny, sześciocylindrowy motor 3,3. Przy prędkości obrotowej 4000 osiąga on moment maksymalny o wartości 285 niutonometrów. Topowa jednostka, to 3,8-litrowy V6. Jego moc określona została na 215 KM przy 5000 obr/min a moment to 332 Nm przy 4000 obr/min.

Leave A Comment