Daihatsu Gran Move

4 grudnia 2006
Bez kategorii, Daihatsu Nowości

Daihatsu Gran Move jest średniej wielkości vanem, który konkurować może z takimi samochodami, jak Renault Scénic, Opel Zafira itp.


Nadwozie auta wyposażone zostało w pięcioro drzwi. Podobnie jak w przypadku innych Daihatsu, model Gran Move charakteryzuje się spokojną, nie rzucającą się w oczy stylistyką. Ma on dość nisko poprowadzoną maskę silnika z dwoma delikatnymi przetłoczeniami. Spora szyba przednia delikatnie łączy się z dachem, który z kolei zakończony jest delikatnym, zintegrowanym spoilerem. Pionowy tył stanowi unoszona do góry klapa bagażnika, która w swej dolnej części lekko się zwęża. Zwężenie to zapewnia miejsce na dwubarwne lampy o trójkątnym kształcie. Szyby o sporych powierzchniach zapewniają dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. Jedynymi masywnymi elementami w górnej części karoserii są szerokie słupki tylne.


Wnętrze Daihatsu zaprojektowane zostało w ten sposób, by wygodnie pomieściło pięciu pasażerów i sporą ilość bagażu. Jak przystało na tego typu pojazd kabina odznacza się sporymi możliwościami adaptacji. W zależności od potrzeb auto może służyć jako limuzyna lub całkiem pojemny samochód dostawczy. Wygodne siedzenia mają odpowiednio dobraną twardość i nie powodują zmęczenia, nawet po dłuższej jeździe. Ciekawym rozwiązaniem jest to, że siedziska tylnej kanapy znajdują się nieco wyżej niż przednich siedzeń. Na funkcjonalność wnętrza ogromny wpływ oprócz bagażnika ma również duża ilość praktycznych schowków i kieszeni. Kokpit Gran Move nie szokuje stylistyką, za to nie wzbudza najmniejszych zastrzeżeń pod względem ergonomii.


Pod maską vana pracuje 91-konny motor o pojemności skokowej 1600 cm3. Przy 3600 obr/min osiąga on moment maksymalny o wartości 126 Nm. Zaletą silnika jest umiarkowany apetyt na paliwo (średnio 7,7 litra) i nie najgorsza dynamika. Rozpędzenie samochodu do 100 km/h trwa nieco ponad 11,5 sekundy a prędkość maksymalna według danych producenta wynosi 165 kilometrów na godzinę.


W zawieszeniu zastosowano wahacze poprzeczne, amortyzatory teleskopowe i stabilizatory przechyłów. Hamulce przednie to tarcze wentylowane natomiast tylne to bębny.

Leave A Comment