Daihatsu Cuore

Najmniejszym a jednocześnie najpopularniejszym samochodem firmy Daihatsu jest Cuore. Obecna wersja to już czwarta generacja tego pojazdu, która weszła do sprzedaży w lutym 1999 roku.


Po przeprowadzonych modernizacjach karoseria tego małego auta uległa wygładzeniu. Mimo tego zachowała swój wizerunek i rozpoznanie tego modelu na ulicy nie powinno sprawiać trudności. Spokojna stylistyka dwubryłowego nadwozia z pewnością może się podobać zwolennikom tego typu miejskich pojazdów. Spore reflektory i znajdująca się między nimi atrapa chłodnicy świetnie komponują się z szerokim zderzakiem, w którym znalazło się miejsce na dodatkowe wloty powietrza.

Patrząc na Cuore z boku dostrzec można wyraźne załamania linii w miejscach łączenia szyby przedniej z maską silnika i dachem. Tym samym pojazd nie odznacza się dobrą aerodynamiką, co w przypadku samochodu miejskiego nie jest jednak dużą wadą. Uwagę przykuwa spory rozstaw osi, a co za tym idzie – bardzo krótkie zwisy przedni i tylny. Wydaje się, że koła małego Daihatsu umieszczone są tuż za zderzakami. Stromo opadający tył kryje dostęp do bagażnika. Dzięki pionowo ustawionym światłom udało się zachować sporą szerokość klapy.


Owa szerokość staje się szczególnie istotna podczas załadunku bardzo dużych przedmiotów. Ich transport możliwy jest oczywiście dopiero po złożeniu tylnych siedzeń, gdyż podstawowa pojemność bagażnika wynosi tylko 155 litrów. Kabina pasażerska bez trudu pomieści cztery dorosłe osoby, choć zajmujący drugi rząd mogą odczuwać brak miejsca na nogi. Większych zastrzeżeń nie wzbudza natomiast ani szerokość, ani wysokość wnętrza. Siedzenia zapewniają niezłą wygodę jazdy jednak największym ich mankamentem jest słabe trzymanie boczne. Stylistyka wnętrza jest skromna, ale bez wątpienia estetyczna. Deska rozdzielcza o dość nietypowym kształcie została logicznie zaprojektowana. Przyzwoita jest także jakość wykończenia, choć użyte materiały mogłyby być nieco lepsze gatunkowo.


Daihatsu Cuore napędzane jest małym, trzycylindrowym silnikiem o pojemności 1 litra. Największą jego zaletą jest niskie zużycie paliwa, które średnio wynosi 5 litrów na 100 km. Moc maksymalna jednostki osiąga wartość 41 KM przy 5200 obr/min a moment 88 Nm przy 3600 obr/min. Maksymalną prędkość producent określił na 140 km/h a przyspieszenie do setki na niecałe 13 sekund.


W zawieszeniu przednim zastosowano wahacze poprzeczne, amortyzatory teleskopowe i stabilizator. Z tyłu znalazła się zespolona oś skrętna i sprężyny śrubowe. Układ hamulcowy składa się z tarczy przednich i tylnych bębnów.

Leave A Comment