Daihatsu Move

W ofercie japońskiego producenta zabraknąć nie mogło pojazdu z bardzo ostatnio popularnego segmentu micro van. W klasie tej Daihatsu reprezentowane jest przez model Move, którego druga generacja zaprezentowana została w roku 1999 na salonie samochodowym w Genewie.


Typowym elementem dla pojazdów takich jak Daihatsu Move jest spora wysokość karoserii. Przy niewielkiej długości i szerokości to właśnie wysokość zapewnia sporą przestronność. Bardzo krótka maska silnika wraz ze sporą szybą przednią stanowi niemal jednolitą płaszczyznę, która załamuje się lekko tylko w miejscu połączenia obu elementów. Patrząc dalej, zauważyć można plaski dach, który kończy się nagle niemal pionową częścią tylną. Stylistyka przodu jest typowa, jak w większości samochodów Daihatsu zastosowano tu prostokątne reflektory i sporą atrapę chłodnicy z umieszczonym centralnie znaczkiem firmowym. Z tyłu znalazły się wąskie a zarazem bardzo długie, pionowe lampy, dzięki którym zachowana została spora powierzchnia drzwi tylnych. Dobrą widoczność we wszystkich kierunkach zapewniają spore powierzchnie przeszklone, które dodatkowo “odciążają” wizualnie samochód.


Wnętrze Move to jego największa zaleta. Pomimo małej długości nadwozia zapewnia ono całkiem sporo przestrzeni. Na szczególną pochwałę zasługują przy tym możliwości transportowe Daihatsu. Dostępu do bagażnika chronią szeroko otwierane na bok drzwi. Główne zalety to łatwy dostęp dzięki wielkiemu otworowi i niskiej krawędzi załadunku oraz duże możliwości adaptacji bagażnika. Siedzenia tylne są oczywiście dzielone i składane, dzięki czemu można uzyskać przestrzeń o objętości niemal 500 litrów i to do dolnej krawędzi okien. Przy załadunku po sam dach możliwości transportowe ogranicza chyba tylko ładowność samochodu. Estetyczne wykończenie kabiny pasażerskiej i funkcjonalna, choć skromna deska rozdzielcza to kolejne zalety Move.


Do napędu micro vana zastosowano trzycylindrową jednostkę o czterech zaworach na cylinder. Ma ona pojemność niecałego litra a osiąga moc 55 koni mechanicznych i moment 88 Nm. Silnik przenosi napęd na koła przednie za pośrednictwem manualnej lub automatycznej skrzyni biegów. W obu przypadkach auto uzyskuje prędkość maksymalną 140 km/h. Różnice pojawiają się w przyspieszeniu, gdyż pierwsza odmiana na osiągnięcie setki potrzebuje 15 sekund a druga prawie 18.

Koła przednie modelu Move “zawieszone” są na wahaczach poprzecznych i amortyzatorach teleskopowych natomiast tylna na wahaczach skośnych i teleskopowych amortyzatorach.

Leave A Comment