Aktualności
5. edycja VAGDAY Żmigród (Sierpień 20, 2017 3:00 pm)
Aston Martin do renowacji na sprzedaż (Sierpień 19, 2017 9:28 pm)
Nissan Juke w odmianie Dark Sound (Sierpień 12, 2017 9:25 pm)
Porsche 911 na straży prawa (Lipiec 5, 2017 2:09 pm)

Volvo V90 Cross Country (2016)

Volvo V90 Cross Country (2016)

Volvo z dumą pokazało światu swój najnowszy model V90 Cross Country. Auto kontynuuje tradycje uterenowionych kombi, które pojawiły się w ofercie Volvo niemal 20 lat temu. Auto ma wszystkie najlepsze cechy pozostałych modeli serii 90. Jest piękne, luksusowe i bezpieczne. Dodatkowo ma też być bardzo uniwersalne. Zadba o to seryjny napęd na cztery koła i duży prześwit podwozia.


V90 Cross Country to czwarty model serii 90, którą zapoczątkowało Volvo XC90. Najnowsze auto korzysta także z tej samej platformy podwoziowej SPA, która posłużyła do budowy S90, V90 i XC90. Wspólne są także silniki z rodziny Drive-E, które w tym aucie są dostępne wyłącznie z napędem na cztery koła. Volvo wyspecjalizowało się w segmencie luksusowych kombi, które są równie uniwersalne jak SUV-y i świetnie nadają się do okazjonalnych jazd w lekkim terenie.

Twórcy tego auta chwalą się, że nie mogli stworzyć innego samochodu pochodząc z kraju, którego 77% powierzchni zajmują lasy i jeziora, i który ma najsurowsze zimy na świecie. W takich warunkach bardzo przydają się samochody, które dzielnie stawią czoła trudnym warunkom pogodowym i drogowym. Te cechy od dwudziestu lat można znaleźć w modelach Volvo z serii Cross Country.


Volvo V90 Cross Country ma wszystkie najlepsze cechy luksusowego kombi V90. Nie tracąc nic na komforcie, poradzi sobie z każdym rodzajem nawierzchni. Wysoki poziom bezpieczeństwa, świetne osiągi i duży bagażnik – to brzmi jak zaproszenie do fascynujących podróży – powiedział prezes Volvo Cars, Hakan Samuelsson.

Nasze samochody są znane ze swojej trwałości i poziomu bezpieczeństwa. Z napędem na cztery koła, znacznie podniesionym prześwitem nadwozia i odpowiednio przygotowanym zawieszeniem, udało nam się stworzyć auto równie piękne i pojemne jak V90, ale z duszą i zacięciem podróżnika – powiedział Peter Mertens, szef działu badawczo-rozwojowego. To właśnie w jego dziale samochód poddawano morderczym testom. Obejmowały one zimowe jazdy w północnej Szwecji podczas mrozów sięgających -40 stopni Celsjusza, a także testy na pustyni w Arizonie podczas największych upałów.


Serce przygody

Do napędu V90 Cross Country posłużą cztery silniki z rodziny Drive-E stosowane w pozostałych modelach serii 90. W ofercie znajdą się dwa diesle: D4 AWD 190 KM oraz D5 AWD 235 KM. W wersji D5 zastosowano technologię Power Pulse. Jednostki benzynowe osiągają moc 254 KM (T5 AWD) i 320 KM (T6 AWD). Samochód ma duży prześwit nadwozia wynoszący 21 cm. To więcej niż w niektórych samochodach typu SUV. Kąt natarcia wynosi 18,9 stopnia, a zejścia 17,7 stopnia. Samochód ma też funkcję Hill Descent Control ułatwiającą pokonywanie stromych zjazdów. Ten model oferowany jest wyłącznie z napędem na cztery koła. Wszystkie wersje, poza wersją D4, są dostępne wyłącznie z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów.


Samochód ma długość 494 cm i może ciągnąć przyczepy o wadze od 2200 do 2500 kg. Oferowany jest z kołami o rozmiarach od 18 do 21 cali. Zastosowane ogumienie będzie miało inny profil niż w modelu V90, aby pojazd lepiej nadawał się do pokonywania nawierzchni o gorszej jakości. Mimo, że samochód waży niemal dwie tony (od 1920 do 1966 kg), jego droga hamowania ze 100 km/h wynosi jedynie 35 m.