Volvo S90 T5 254 KM – POMIARY

Volvo S90 T5

Volvo S90 T5 to dostojna limuzyna, która nie nastraja do szybkiej jazdy. Mimo wszystko, postanowiliśmy sprawdzić, co daje 254 KM pod maską.

Volvo S90 z silnikiem T5, to dwulitrowy turbobenzyniak, który generuje 254 KM oraz 350 Nm. Moc przenoszona jest na przednie koła za pomocą szybkiej dwusprzęgłowej automatycznej skrzyni biegów. W ten sposób, dosyć ciężki samochód (1801 kg) według producenta przyśpiesza do pierwszej setki w czasie 6,8 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 230 km/h. Samochód posiada 3 tryby jazdy, które wpływają na reakcję na gaz, czułość układu kierowniczego oraz twardość zawieszenia. Pomiary zaczęliśmy od teoretycznie najsłabszego ustawienia Eco, gdzie udało się uzyskać 7,9 s do pierwszej setki. W trybie Comfort zeszliśmy do 7,4 sekundy, a w Dynamic do 7,3. W samochodzie nie da się wyłączyć kontroli trakcji, a jedynie ją uśpić, dlatego nic nie daje dezaktywowanie jej. W Volvo S90 T5 można ruszyć z procedury startu (hamulec wciśnięty do końca, następnie gaz i po chwili puszczamy hamulec), co owocuje wynikiem 7,1 sekundy, czyli o 0,3 gorzej niż deklaruje producent.

Volvo S90 T5

Volvo S90 T5

Kolejne wyniki to czas pokonania 400 metrów – 15.1 s oraz 100-200 km/h – 22,5 sekund. Pomiary były wykonywane przy +18 stopniach z 1/2 baku i na letnich oponach (koła 21 cali).

10 km/h – 0,5 s
20 km/h – 1,1 s
30 km/h – 1,6 s
40 km/h – 2,2 s
50 km/h – 2,9 s
60 km/h – 3,5 s
70 km/h – 4,3 s
80 km/h – 5,1 s
90 km/h – 6,0 s
100 km/h– 7,1 s

0-400 m – 15,1 s

100-200 km/h – 22,5 s

Pełen test samochodu Volvo S90 T5 znajduje się TUTAJ

Bartłomiej Urban