Lamborghini Asterion LPI 910-4 – dwie części

8 października 2014
Lamborghini Asterion LPI 910-4

To ważny moment i choć Lamborghini nie prezentuje na tegorocznym salonie motoryzacyjnym w Paryżu gotowego do produkcji, nowego modelu, każde przetłoczenie tudzież artystyczny szkic pracownika z Sant’Agata Bolognese są dla świata czterech kółek czymś niesamowicie istotnym. Co w takim razie pomyślą zwolennicy nie tyle „szarpanego” designu Lamborghini co tradycyjnych, „wrzeszczących” i benzynowych jednostek napędowych patrząc na koncepcyjnego Asteriona? Nieco mniej szalone aniżeli pozostałe modele włoskiego koncernu odniesienie do historii, delikatne rozczarowanie poparte mało agresywną stylistyką (w skrajnych przypadkach może to brzmieć kuriozalnie), a może delikatne naśladowanie rynkowej konkurencji? Winien Wam jestem kilka rzetelnych informacji: Asterion dysponuje napędem na cztery koła, 7-biegową, dwusprzęgłową i automatyczną przekładnią, połączeniem (jak na Lamborghini) niespotykanym – 10-cylindrową, 5.2-litrową jednostką benzynową o mocy 610 KM i 560 Nm maksymalnego momentu obrotowego współpracującą z trzema silnikami elektrycznymi produkującymi w sumie 300 KM (ten napędzający koła tylne znajduje się w skrzyni biegów, natomiast dwa pozostałe, napędzające koła przednie, ulokowano oczywiście z przodu) i trzema trybami jazdy (Z – praca samych silników elektrycznych, I – praca obu źródeł napędu i T czyli uwolnienie pełnej mocy układu napędowego). Lamborghini z litowo-jonowymi bateriami, możliwością ładowania z konwencjonalnego gniazdka i zasięgiem 25 km na zasilaniu wyłącznie elektrycznym (maksymalna prędkość to wówczas 125 km/h)? Owszem, ale to również samochód, który do 100 km/h potrafi przyspieszyć w 3 sekundy, osiągnąć 320 km/h prędkości maksymalnej i zaskoczyć niejednego sumaryczną mocą 910 KM. To ważny moment, aczkolwiek jego rzeczywistą atrakcyjność musicie ocenić już sami …

Patryk Rudnicki

Leave A Comment