Audi S3

29 października 2006
Bez kategorii, Audi Nowości

Najmniejszym przedstawicielem Audi serii „S” jest S3. Samochodem tym firma udowadnia, że nawet auto klasy kompakt może zachwycać swymi osiągami i dostarczyć kierowcy niezapomnianych wrażeń. Już w tym najmniejszym modelu zastosowany został napęd na obie osie (quattro), który doskonale sprawdza się w pojazdach o sporej mocy. Za dostarczenie tej mocy odpowiedzialny jest tu czterocylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1,8 litra. Ta 210-konna jednostka cechuje się wysokim momentem o wartości 270 Nm, dostępnym w bardzo szerokim zakresie obrotów.



Poczynając od 2100 aż do 5000 obr/min silnik odznacza się niemal niezmienną charakterystyką. Gwarantuje to przede wszystkim doskonałą elastyczność. Na przyspieszenie od 60 do 120 km/h potrzeba na piątym biegu tylko 11,5 sekundy. Sprint od startu do setki trwa jedyne 6,8 sekundy. Odpowiednie zestrojenie 6-stopniowej skrzyni biegów i zawieszenia oraz zastosowanie quattro umożliwia pełne wykorzystanie drzemiącego w silniku potencjału. Pewne pokonywanie zakrętów i skuteczne hamulce pozwalają czuć się naprawdę bezpiecznie. Zarówno oś przednia, jak i tylna zaopatrzone zostały w wentylowane tarcze hamulcowe.



Audi S3 wyposażono również w skuteczny system przeciwblokujący z integralnym, elektronicznym układem podziału siły hamowania (EBV).

Zaletą wszystkich modeli oznaczonych literą „S” jest stylistyka, która łączy w sobie nieco sportowej agresji z klasyczną elegancją. Dotyczy to również opisywanego auta. W odróżnieniu od modelu seryjnego w S3 zastosowano poszerzone nadkola, zmodernizowany zderzak z wlotami powietrza, spoiler dachowy, efektowne zakończenie układu wydechowego i 17-calowe koła z ogumieniem w rozmiarze 225/45 R 17. Uwagę zwracają również reflektory z przezroczystego szkła. Warto w tym miejscu dodać, iż seryjnie zastosowane zostały światła ksenonowe.


Przytulne wnętrze „kusi” sportowymi fotelami Recaro zapewniającymi bardzo wygodną podróż. Inne elementy wnętrza dedykowane specjalnie S3 to: skórzana, trójramienna kierownica, szare wskaźniki czy aluminiowe listwy progowe. Ergonomia i wygoda obsługi w niczym nie odbiegają od wersji A3, która nie wzbudza pod tym względem większych zastrzeżeń. Pozytywne wrażenie podkreśla bardzo bogate wyposażenie seryjne.

Leave A Comment