BMW X1 to typowy crossover czyli samochód, który ze sportem nie ma za dużo wspólnego. Jednak gdy wrzucimy do niego odpowiednio mocny silnik, rezultaty mogą być naprawdę interesujące…
- BMW X1 xDrive 25d
- BMW X1 xDrive 25d
- BMW X1 xDrive 25d
- BMW X1 xDrive 25d
- BMW X1 xDrive 25d
- BMW X1 xDrive 25d
- BMW X1 xDrive 25d
- BMW X1 xDrive 25d
BMW X1 xDrive25d posiada pod maską dwulitrowego Diesla, który generuje 231 KM oraz 450 Nm. Dzięki temu, sprint do pierwszej setki powinien trwać 6,6 sekund, a prędkość maksymalna to 235 km/h. Nieźle jak na tego typu auto. Napęd przenoszony jest na wszystkie koła za pomocą 8-mio stopniowej automatycznej skrzyni. Kierowca do wyboru ma trzy tryby jazdy: Eco, Sport oraz Comfort. Bez różnicy, który tryb wybierzemy, urządzenie pomiarowe pokaże 7,5 sekundy. Przełączenie skrzyni w tryb sportowy poprawi ten wynik o 0,2 s (7,3 s). Ostatni pomiar to uruchomienie procedury startu czyli usypiamy kontrolę trakcji, skrzynia w sport, lewa noga maksymalnie dociska hamulec, a następnie prawa gaz. Po chwili pojawi się komunikat o aktywowanej procedurze i możemy ruszać. Efekt to 6,6 sekundy, czyli dokładnie tyle, ile podaje producent.
Kolejne wyniki to czas pokonania 400 metrów – 14,7 s oraz 100-200 km/h – 24,7 sekund. Pomiary były wykonywane przy +19 stopniach z 1/4 baku i na letnich nowych oponach (koła 19 cali).
- BMW X1 xDrive 25d
- BMW X1 xDrive 25d
- BMW X1 xDrive 25d
- BMW X1 xDrive 25d
- BMW X1 xDrive 25d
- BMW X1 xDrive 25d
- BMW X1 xDrive 25d
- BMW X1 xDrive 25d
10 km/h – 0,3 s
20 km/h – 0,7 s
30 km/h – 1,3 s
40 km/h – 1,8 s
50 km/h – 2,4 s
60 km/h – 3,1 s
70 km/h – 3,8 s
80 km/h – 4,6 s
90 km/h – 5,5 s
100 km/h– 6,6 s
0-400 m – 14,7 s
100-200 km/h – 24,7 s
Pełen test modelu BMW xDrive25d znajduje się TUTAJ