Volkswagen Golf GTI Clubsport S powstał na 40. urodziny wersji GTI. Znajdująca się pod maską dwuliterówka w wersji Clubsport S generuje aż 310 koni mechanicznych. To o 90 koni więcej od standardowego GTI i 45 koni więcej od wersji GTI Clubsport bez S. Wspomagany jest przez moment obrotowy w postaci 380 niutonometrów.
- Volkswagen Golf GTI Clubsport S
- Volkswagen Golf GTI Clubsport S
- Volkswagen Golf GTI Clubsport S
- Volkswagen Golf GTI Clubsport S
- Volkswagen Golf GTI Clubsport S
- Volkswagen Golf GTI Clubsport S
- Volkswagen Golf GTI Clubsport S
- Volkswagen Golf GTI Clubsport S
Clubsport S, chudszy o 30 kg względem Clubsporta bez S Clubsport 1310, S 1280 kg), sprzężony z manualną skrzynią biegów, pozwala na rozpędzenie do pierwszej setki w 5.8s a przyspieszać przestaje dopiero przy 265 kmh. Tak przygotowanym autem, na początku maja Benjamin Leuchter ustanowił rekord przejazdu na Nordschleife wśród samochodów przednionapędowych. Aktualnie wynosi on 07:49:21, co jest wynikiem lepszym od Civica Type-R, Megane RS 275 Trophy-R czy nawet od Caterhama R500 i Mercedesa-McLarena SLR.
- Volkswagen Golf GTI Clubsport S
- Volkswagen Golf GTI Clubsport S
- Volkswagen Golf GTI Clubsport S
- Volkswagen Golf GTI Clubsport S
- Volkswagen Golf GTI Clubsport S
- Volkswagen Golf GTI Clubsport S
- Volkswagen Golf GTI Clubsport S
- Volkswagen Golf GTI Clubsport S
Poniżej onboard z przejazdu:
Grzegorz Stalewski