Pakiet ubezpieczenia Assistance do samochodu – jaki wybrać?

12 lutego 2016
Bez kategorii, Nowości

Choć znaczna większość osób dla swojego samochodu decyduje się tylko na wykup obowiązkowego ubezpieczenia OC, to coraz więcej kierowców jest zainteresowanych także dodatkowymi opcjami. Najpopularniejsze jest ubezpieczenie AC, ale wiele osób decyduje się także na atrakcyjne pakiety Assistance.

Opinie kierowców o potrzebie posiadania pakietu Assistance są zwykle pozytywne, prawie wszyscy zdają sobie sprawę, jak wiele problemów z samochodem może wystąpić niespodziewanie. Usterka techniczna, kradzież, wypadek, to przypadki, na które zwykle nie mamy wpływu i nie możemy ich przewidzieć. Choć ubezpieczenie Assistance również im nie zapobiegnie, to znacznie złagodzi jego skutki. Na jaką pomoc ubezpieczyciela możemy liczyć? Przeanalizowaliśmy to na przykładzie pakietu Midi Assistance firmy Proama.

Podstawowe korzyści ubezpieczenia Assistance

Każde ubezpieczenie Assistance to przede wszystkim zabezpieczenie na wypadek wypadku lub usterki technicznej samochodu. Obejmuje holowanie samochodu do warsztatu oraz dostarczenie go pod dom, już po jego naprawieniu. Jako że nie zawsze jest konieczna naprawa w warsztacie, ubezpieczyciele zapewniają w Assistance także proste naprawy na miejscu zdarzenia. Innym ważnym elementem ubezpieczenia jest zapewnienie zastępczego samochodu w razie kradzieży lub wypadku. W Proama w ramach Midi Assistance, samochód zastępczy otrzymamy na trzy dni, a posiadając Super Assistance – aż 7 dni. W przypadku innych firm ubezpieczeniowych, ten termin może się różnić. Opinie większości kierowców pokrywają się ze zdaniem ekspertów, taki pakiet jest bardzo przydatny i może uchronić od poważnych komplikacji. Łatwo sobie wyobrazić, że w wypadku jego braku, kiedy samochód zostanie uszkodzony na drugim końcu kraju, cała sytuacja będzie kosztowała wiele pieniędzy i nerwów. Z Ubezpieczeniem Assistance wszystko zostałoby „załatwione od ręki”.

Ubezpieczenie Assistance – dodatkowe opcje

Każdy ubezpieczyciel, oprócz podstawowej ochrony, zapewnia również ciekawe opcje dodatkowe. W przypadku firmy Proama, kierowca jest ubezpieczony nawet na sytuację, gdy w samochodzie zabraknie paliwa, zostanie mu ono dostarczone, niezależnie od tego, gdzie na terenie Polski się znajduje. Bardzo pomocne może być też zabezpieczenie na wypadek nietypowych sytuacji, które tak naprawdę zdarzają się częściej, niż wielu sobie wyobraża np. wlanie niewłaściwego paliwa, zatrzaśnięcie kluczyków w samochodzie, rozładowanie akumulatora, czy uszkodzenie opony. Proama oferuje także zwrot kosztów taksówki (przez 3 dni) w razie kradzieży samochodu lub wypadku, organizację przejazdu osoby bliskiej do miejsca hospitalizacji osoby ubezpieczonej, a także dostęp do przydatnej informacji poprzez infolinię medyczną oraz serwis dla kierowców. Oferta dodatkowa może jednak różnić się w przypadku innych firm ubezpieczeniowych.

Wypadek, kradzież, czy usterka może przydarzyć się każdemu, dlatego warto zabezpieczyć się na wypadek takiej sytuacji. To, czy kierowca zdecyduje się na wybór pakietu Midi Assistance firmy Proama, czy jakiegoś innego ubezpieczyciela, który oferuje inne usługi pomocowe, zależy wyłącznie od jego opinii na temat tego, co jest mu najbardziej potrzebne. Właśnie tym należy się kierować przy wyborze pakietu, warto jednak pamiętać, że Assistance, przynajmniej podstawowy, przyda się każdemu właścicielowi samochodu.

1 Comments

Leave A Comment