Lew z racji swojej siły i dostojności jest symbolem odwagi i waleczności. Wiele firm i przedsiębiorstw postanowiło wykorzystać ten fakt, dlatego też to zwierzę jest symbolem między innymi znanej wytwórni filmowej, banku czy też firmy motoryzacyjnej Peugeot. Czy w takim razie ich niemal najmniejszy pojazd jest małym drapieżnym kotem?
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
Wygląd
Trzeba przyznać Francuzom, że zawsze mieli talent do małych miejskich aut. 105,106 czy współczesne 206 to świetne nieduże samochody. Ich kontynuacją jest najnowszy model 208, który w tym roku przeszedł pierwszą kurację odmładzającą po 3 latach od debiutu. W zasadzie zmiany były czysto kosmetyczne i obejmowały jedynie minimalne poprawki reflektorów (tylne wyglądają świetnie), dołożono światła do jazdy dziennej i pojawiły się nowe wzory felg oraz paleta kolorów. Z tej drugiej najciekawszym jest właśnie lakier, którym został pokryty testowany egzemplarz – Orange Power (1800 zł dopłaty). W takiej barwie Peugeot 208 wygląda jak drapieżny i egzotyczny kocur – czyli świetnie.
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
Wnętrze
Projekt kabiny pozostał bez zmian czyli mamy jedną z najnowocześniejszych desek rozdzielczych w klasie. Minimalizm połączony z ciekawym rozmieszczeniem zegarów sprawia naprawdę świetne wrażenie. Porównując kokpit z konkurencyjną Fiestą czy Polo, 208 wydaje się być 10 lat z przodu, przynajmniej jeśli chodzi o design. Zresztą jakość materiałów również jest bardzo dobra, tak jak i spasowanie. Kwestią przyzwyczajenia jest układ kierownicy oraz zegarów, które znajdują się nad całym wieńcem. Wysokim osobom takie ustawienie nie do końca może przypaść do gustu. Na plus jest jedna z najmniejszych kierownic jakie są dostępne na rynku, która świetnie leży w dłoniach.
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
Wewnątrz Peugeot 208 jest wystarczająca ilość miejsca, aby podróżować w 4 dorosłe osoby, o ile z tyłu nie przekraczają one 180 cm wzrostu. Powyżej tej wartości ciężko będzie znaleźć miejsce na głowę. Bagażnik o pojemności 285 l zmieści bardzo duże zakupy, a nawet kilka walizek . Wraz z odświeżeniem na pokładzie małego Francuza znalazło się kilka nowych elektronicznych systemów dbających o bezpieczeństwo w tym na przykład system automatycznego hamowania (w razie wykrycia przeszkody samochód sam zahamuje). Na koniec jeszcze pochwała za wygłuszenie – w kabinie nawet przy prędkości 120-130 km/h jest zaskakująco cicho. Dobra robota.
Silnik i właściwości jezdne
Największą i najważniejszą zmianą odświeżonego Peugeota 208 są nowe jednostki, a wśród nich benzynowy silnik roku 2015 w kategorii od 1.0 do 1.4 litra. Mowa tu o trzycylindrowej jednostce 1.2 PureTech, która jest wspomagana turbiną i osiąga 110 KM oraz 205 Nm. Jak na tak mały i stosunkowo lekki pojazd moc i elastyczność jest więcej niż poprawna. Do tego dochodzi charakterystyczny dla trzycylindrowców dźwięk oraz stosunkowo małe spalanie. W mieście spokojnie zmieścimy się w 7 litrach (system start stop), natomiast na trasie zejdziemy do 5 litrów. Peugeot 208 ze 110 konnym silnikiem 1.2 PureTech bardzo żwawo reaguje na pedał gazu i to bez konieczności zmiany biegu. Skrzynia nie należy do bardzo precyzyjnych, choć jak na miejskie auto bez sportowych aspiracji jest ona wystarczająca. Nie przeszkadza nawet fakt, że jest tylko 5-stopniowa.
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
Samochód jak przystało na miejskiego lwa prowadzi się pewnie i stosunkowo twardo, przez co kolejne zakręty pokonuje się z przyjemnością. Komfort nie jest najwyższych lotów, ale nawet na trasie nie powinniśmy narzekać. Najważniejsze jest jednak to, że Peugeot 208 jest bardzo zwinny i zwrotny, co w zatłoczonym mieście jest niebywale ważne. Jeśli dodamy do tego małą masę (1070 kg), żwawy silnik i niezłe właściwości jezdne oznaczają dużo radości za kółkiem. A należy pamiętać, że w gamie są jeszcze mocniejsze motory w tym 1.6 THP, który generuje niesamowite 207 KM i występuje w sportowej odmianie GTI. Dzięki niezłej zwrotności również manewrowanie na parkingu nie będzie przeszkodą: widoczność jest dobra, a w opcji możemy zamówić poza czujnikami parkowania dodatkowo kamerkę.
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
- Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
Podsumowanie
Peugeot 208 1.2 PureTech 110 Km to prawdziwy samochód z lwim pazurem. Wygląda świetnie, ma kapitalnie zaprojektowaną deskę rozdzielczą, a silnik roku 2015 o mocy 110 KM wystarczy, aby żwawo się nim poruszać. Przy tym wszystkim nie zbankrutujemy z powodu spalania. Szkoda, że na tle konkurencji 208 nie wypada tak dobrze, a przynajmniej jeśli wybierzemy podstawowe odmiany. Za najtańszą odmianę wyposażeniową Active z silnikiem 1.2 PureTech 82 przyjdzie nam zapłacić 52 900 zł. Fiesta, Polo, Corsa czy Fabia potrafią być nawet i 10 000 zł tańsze. Ale jeśli porównamy podobne wyposażenie i moc silnika, to okazuje się że Peugeot już wcale tak nie odstaje.
DANE TECHNICZNE Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM Allure | |
Silnik / Pojemność | benzyna / 1199 cm3 |
Układ / Liczba zaworów | R3 /12 |
Moc maksymalna | 81 kW (110 KM) / 5500 obr/min |
Moment obrotowy | 205 Nm / 1500 obr/min |
Zawieszenie przód | kolumny MacPhersona |
Zawieszenie tył | belka skrętna |
Napęd | przedni |
Skrzynia biegów | manualna, 5 biegów |
Prędkość maksymalna | 190 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,6 s |
Zużycie paliwa (miasto/trasa/mieszany) | 6.9 / 4.9 / 5.8 (l/100 km) |
Długość / Szerokość / Wysokość | 3973 / 1739 / 1460 mm |
Rozstaw osi | 2538 mm |
Masa własna / Dopuszczalna | 960 / 1530 kg |
Bagażnik w standardzie | 285 l |
Bagażnik po złożeniu siedzeń | 1076 l |
Pojemność zbiornika paliwa | 50 l |
EKSPLOATACJA I CENA | |
Gwarancja mechaniczna | 2 lata |
Przeglądy | co 30 tys. km |
Cena wersji podstawowej | 52 900 zł (1.2 PureTech, Active) |
Cena wersji testowanej | 73 690 zł |
Wszelkie prawa do publikacji bez zgody redakcji zastrzeżone!