Peugeot RCZ Onyx – sport czy luksus?

Każdy ma inne oczekiwania wobec swojego auta, dlatego rynek czterech kół jest tak różnorodny i w pewnych aspektach nieprzewidywalny. Fakt, że Janek lubi twarde zawieszenie, natomiast Franek preferuje luksusowe wykończenie kabiny swojego Mercedesa, należałoby zakwalifikować do całkowicie oczywistych i to jest piękne – gusta milionów ludzi zgromadzone pod strzechą jednej dziedziny. Niniejszy artykuł rodzi mimo wszystko drobny kłopot. Osobiste preferencje – tak, bogata różnorodność charakterów – jak najbardziej wypadałoby to poprzeć, ale gdzie klasyfikuje się limitowany Peugeot RCZ Onyx? Czy to sport zamknięty w rozpoznawalnej karoserii, a może luksus pod odzieniem wibrujących emocji?


Peugeot RCZ Onyx

Peugeot RCZ Onyx

Peugeot RCZ Onyx

Peugeot RCZ Onyx

Niezależnie jak określimy francuskiego bohatera, zaprezentowaną specjalną wersję ciężko będzie odróżnić i faktycznie porównać do standardowego rodzeństwa. Balansujące na granicy organoleptycznej identyfikacji zmiany dostrzegą jedynie prawdziwi fani modelu RCZ (ewentualnie Ci bardziej zorientowani w temacie motoryzacji). Limitowany charakter Peugeot zdecydował się ukazać aplikując wyjątkową barwę nadwozia (czerń, biel lub dwa odcienie szarości), 19-calowe, aluminiowe felgi oraz pomalowane na czarno lusterka zewnętrzne i grill. Modyfikacje wyszukane i sądząc po finalnym efekcie naprawdę przemyślane, a to dopiero szumnie brzmiący wstęp oraz preludium rzeczywistych możliwości Onyx’a …

Zaglądając do środka nasze oczy i ciało uświadczą specjalne pakiety – komfortowy oraz sportowy. Pierwszy z nich gwarantuje klientowi francuskiego coupe skórę Nappa wyścielającą całą deskę rozdzielczą i fotele, a także przydatny zestaw multimedialny dostarczający spragnionej czegoś wyjątkowego osobie rozrywki. Sport jaki zaś uświadczymy na pokładzie limitowanego RCZ-a objawia się jako bardziej poręczna kierownica i drążek zmiany biegów, głośniejszy układ wydechowy oraz 6 dodatkowych koni mechanicznych zaaplikowanych benzynowemu silnikowi 1.6 THP, a jeśli o motorach wspomnieliśmy … . Onyx będzie oferowany z dwoma jednostkami – wysokoprężnym 2.0 HDi generującym 163 KM i 340 Nm, a także nadmienionym już 1.6 THP legitymującym się 156 KM i momentem o wartości 240 Nm. Są więc emocje, power i komfort, ale jakie to ma przełożenie na rzeczywistość?


Peugeot RCZ Onyx

Peugeot RCZ Onyx

Peugeot RCZ Onyx

Peugeot RCZ Onyx

O tym dowiedzą się kupcy limitowanego Peugeota, bo finalny werdykt niepoprzedzony jakimkolwiek obcowaniem mógłby się zakończyć totalną klapą. Sport i luksus upakowane w jednym nadwoziu oraz kosztujące 32 000 euro we Francji (auto będzie dostępne nad Sekwaną i w Niemczech)? To jest możliwe i dane hasło udowadnia opisywany RCZ, a klasyfikacją niech się zajmą ludzie dysponujący wystarczającą gotówką – przecież to oni będą użytkować Onyx’a w codziennym życiu.

Patryk Rudnicki

Leave A Comment