Jubileusz w Renault

Historia prezydenckiej kariery francuskiego Renault sięga aż 1913 roku. Modele „trójkolorowego” brandu od zawsze służyły ważnym osobistościom i głowom ciekawego kraju jakim bez wątpienia jest Francja. Wspomnijmy chociażby takie auta jak Panhard & Levassor Coupe (pierwsze auto w historii francuskiej prezydentury), Renault Type CG 40 CV z nadwoziem landaulette, model Type JS tej samej firmy czy ultradrogie RM kosztujące w tamtych czasach nawet 300 tysięcy franków. Montowane w prezydenckich autach silniki osiągały momentami pojemności rzędu 7 lub nawet 9.1-litra (Renault Type NM 40 CV), ale sami rozumiecie – w tamtych czasach pojęcie downsizingu było kompletnie nieznane. Po wojnie francuski koncern zbudował, jak się okazało, wyjątkowy model – Renault Fregate Presidentielle, którego służba w Pałacu Elizejskim trwała od 1957 roku. Dzisiaj świętujemy jego 55-lecie i niesamowitą historię jaką opisywane auto dało francuskiej motoryzacji. Samochód wyprodukowano w liczbie 180 000 egzemplarzy co jest świetnym wynikiem, dlatego oczami przeszłości wspomnijmy jego niepowtarzalną sylwetkę …

Leave A Comment